הרשות הפלסטינית מאיימת להצית את הרצועה: שר האוצר, משה כחלון, קיבל היום (ראשון) שיחת טלפון מחוסיין א-שייח, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, שעדכן אותו שמה-1 באפריל הרשות תפסיק לשלם משכורות לפקידים שלה בעזה, כך דווח ב"החדשות". 
אירוע חדירת פלסטינים בגבול רצועת עזה

מדובר בכמה עשרות אלפי עובדים וזהו צינור החמצן הכמעט אחרון לפני שהרצועה שוקעת לגמרי במשבר הומניטרי. מהלך מסוג זה עלול להצית את השטח המתוח ממילא בימים הקרובים. בשיחתם הבהיר כחלון, כי ישראל לא תסכים שהמלחמה הפנימית בין הרשות לחמאס 'תתפוצץ על ישראל', והזהיר את הרשות מלנקוט מהלכים חד צדדים שעשויים להצית את הרצועה.ההערכה היא ששר האוצר ייפגש עם הפלסטינים עוד השבוע כדי למצוא פתרון. בכל מקרה אלה הדברים ששמעו גם היום השרים בישיבת בקבינט – שדנה בהיערכות לקראת צעדת הגדרות ביום שישי - כשמערכת הביטחון הזהירה מפני התלקחות שעלולה להיגרם בשילוב בין המצוקה של אבו מאזן ובין המשבר ההומניטרי ברצועה. 

משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כזכור, ארבעה פלסטינים חדרו אתמול משטח רצועת עזה לשטח ישראל וזאת במטרה לפגוע בעבודות נגד הקמת מכשול המנהרות, וחזרו לשטח הרצועה. בין השאר ניסו הפלסטינים להצית מנוף שעסק בעבודות הגדר, אך האש כובתה על ידי כוחות צה"ל, שמצאו בנקודה נזין, סכין גדולה, דבק מגע קאטר וכאפייה.

על פי ההערכות, הפלסטינים ברחו חזרה לרצועה ככל הנראה לאחר שיזוהו שכוח צה"ל מתקרב למקום. בצה"ל טוענים כי הפלסטינים שהו זמן קצר בשטח ישראל וכי הכוח הגיע אליהם בתוך זמן קצר מרגע החדירה.