חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג וחוקרי רשות ניירות ערך, סיימו היום (שני) את חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו לאחר כארבע וחצי שעות. החקירה בוצעה במקביל לחקירתם של גורמים אחרים המעורבים בפרשה, רעייתו שרה, שנחקרה במשרדי להב 433 בלוד, ובנו יאיר, שנחקר, לראשונה בפרשה, במתקן של הרשות ניירות ערך (ני"ע).

מעבר לחקירתם של בני משפחת נתניהו נחקרים בשעות אלו במסגרת אותה פרשה גם עורך דין איתן צפריר, מי שהיה בעבר ראש מטהו של ראש הממשלה במשרד התקשורת ומועמד לתפקיד המנכ"ל טרם מינויו של שלמה פילבר, שגם לו זאת חקירה שנייה דוד שרן, ראש מטה הסגל לשעבר של לשכת נתניהו ומי ששמו נקשר בעבר גם לפרשת הצוללות, שמסר עדות פתוחה. מעבר לאלה, נמצאו גם מבעלי השליטה בבזק ובאתר "וואלה", שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, כשלצידם של החוקרים היו שני עדי המדינה בפרשה שלמה פילבר וניר חפץ, שהגיבו און ליין לגרסאותיהם של הנחקרים וסייעו לחוקרים בהבנת פרטים ובקישור בין הגרסה של הנחקרים לגרסה של עדי המדינה. 
 

חוקרי המשטרה בכניסה למעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם
חוקרי המשטרה בכניסה למעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם



גורם המעורה בפרטים אמר כי "זה מה שנקרא ניקיון פסח יסודי לחקירת פרשת בזק, כאשר כל המעורבים המרכזיים והמשניים נמצאים בו זמנית תחת חקירה. הכל הודות שימוש באמצעיים טכנולוגיים מתקדמים, על מנת לייעל את החקירה ולצמצם ככל שניתן את הימשכותה". 
 
נציין כי בתחילה חשבו ביאל"כ וברשות לני"ע לסיים את החקירה של ראש הממשלה ובני משפחתו ורק לאחר מכן לתאם חקירה לשאול אלוביץ' ולרעייתו איריס, אולם בסופו של דבר הוחלט למקסם את החקירה בו זמנית ולזמן את כל המעורבים, כאמור, באותו יום ובאותו הזמן על מנת לאפשר חקירה מהסוג הזה.

חקירה ארוכה



במסגרת עדותו מסר חפץ לחוקרים הקלטות שנבחנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאישר את החתימה על הסכם עד המדינה עמו. על פי הידוע, באותן הקלטות ומסרונים שהציג חפץ, ובעדות שמסר לחוקרים, הוא חושף את מעורבותו של ראש הממשלה בכל הקשור למיזוג של חברת בזק, שהכניס לבעליה סכום הנאמד בכמיליארד שקל, והן את מעורבותם של בני משפחת נתניהו בדרישות לקבל סיקור אוהד באתר "וואלה" בתמורה לכאורה להטבות המפליגות שהניב המיזוג.



יש להזכיר כי במהלך החקירה, ובמסגרת עדותו של חפץ, הצליחו החוקרים להתחקות אחר מסרונים שנשלחו, על פי החשד, ממכשיר הטלפון של שרה נתניהו אל איריס אלוביץ'. חשוב להדגיש כי כבר במהלך החקירה ברשות ניירות ערך, עוד בטרם נפתחה החקירה הפלילית, נשלח מכשיר הסלולר של איריס אלוביץ' לבדיקה חיצונית שבמהלכה נחשף כי נמחקו קבצים ממנו, מה שהעלה את חשדם של החוקרים.



מפגינים מחוץ לבית רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם
מפגינים מחוץ לבית רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם



מאוחר יותר התברר, בעקבות עדות שמסר מנכ"ל "וואלה", אילן ישועה, כי מדובר בין השאר בהוראות שהנחיתה אלוביץ' לאנשי האתר לדאוג לסיקור אוהד למשפחת נתניהו, תוך שהיא מציינת כי ראש הממשלה סייע ומסייע להם. הנחיות דומות הועברו גם משאול אלוביץ'



במשטרה ובני"ע יבחנו את תשובותיו של ראש הממשלה וכן את תשובותיה של רעייתו ובנו, שגם הוא חשוד שהעביר הנחיות לאתר "וואלה" באמצעות היועץ חפץ. רק לאחר מכן ייקבע מועד חקירה נוסף לבני הזוג אלוביץ'. נתניהו, שצפוי להיחקר לפחות פעם נוספת בתיק 4000, חשוד גם בקבלת שוחד בתיק 1000 (פרשת המתנות) ובתיק 2000 (פרשת שיחות נתניהו־מוזס), והוא צפוי להיחקר, שלא באזהרה, גם בתיק 3000 (פרשת הצוללות), כך שמחכות לו לא מעט שעות בחברתם של חוקרי היחידה.