שטרנה שרה שפדוב בת השנתיים שנהרגה בשריפה שאירעה אמש (ראשון) בבאר שבע נטמנה במהלך הלילה בבית העלמין החדש, בליווי מאות מתושבי העיר. במהלך הלילה גם הועבר אחיה בן הארבע, שנפצע קשה מאוד, לטיפול בתא לחץ בבית החולים אסף הרופא.


ילדה קופצת מהדירה הבוערת בבאר שבע. צילום: אביחי לוי

ד״ר דני גולן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה אמר כי ״הילד פונה למלר״ד ילדים במצב קשה מאד כשהוא סובל משאיפת עשן שגורמת לפגיעה ריאתית והפחתה ביכולת נשיאת החמצן. הטיפול בתא חמצן יאפשר העברת חמצן בריכוז גבוה לאברי הגוף״.



אלי פרץ, מפקד תחנת הכיבוי באר שבע, סיפר לגל"צ כי "לקחתי את התינוקת ביד והתחלתי להתקדם לכיוון מד"א. חזרתי למעלה ולתדהמתי מצאתי עוד ילד.  זה שוב פעם אותו תהליך - להוריד אותו לקומה מתחת וגם אותו להנשים. יש לציין את מד"א שהיו לידי כל הזמן. החבר'ה שלנו טיפלו בשלב זה בשריפה. לקח לנו קרוב ל-20 דקות רק להמשיך לחפש, כי הבנו שהיו עוד שני ילדים שנעדרו. לשמחתי אחרי כל הסריקה שביצעו הלוחמים לא נמצא דבר. עצוב מאוד. 

עוד אמר פרץ כי "האש פרצה בקומה השביעית ולכדה מהר מאוד את הילדים שם. החלק שליד החלון החל לבעור, וכשהחלון נשבר נכנס פנימה חמצן שליבה את האש. היה שם לוחם אש שגר באזור. אני רוצה לומר למשפחה הזו שיש לה ילדה אמיצה מאוד. לא פשוט לעמוד בגובה כזה ולקפוץ, אבל מי שמכיר ויודע מה זה שריפה מבין שלא הייתה לה ברירה אחרת".

כזכור, השריפה פרצה אמש בדירה בבניין בן שמונה קומות ברחוב דוד אלעזר בבירת הנגב, בה מתגוררת המשפחה בת שמונת הילדים. האם וילדה נוספת בת 10 נפצעו באורח בינוני. הילדה הצילה את עצמה לאחר שקפצה ממרפסת ביתה שתי קומות למטה, למרפסת של השכנים, שפרסו סדין והצליחו לתפוס אותה, כשהשכנים נשמעים קוראים לעברה "קפצי, קפצי". במהלך הערב סרקו הכוחות אחר ילד נוסף מהמשפחה ועלה חשש שהוא נמצא בדירה. לבסוף הוא אותר כשהוא בסדר. 



פרמדיק מד"א יונתן סיסן, שטיפל בשני הילדים שנפגעו באורח אנוש וקשה, סיפר על שראה בזירה. "עלינו עם כל הציוד הרפואי יחד עם הכבאים לדירה שעלתה באש", סיפר, "הכבאים חילצו אלינו לחדר המדרגות בקומה החמישית את הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות, תוך כדי הטיפול הרפואי הכבאים חילצו אלינו פעוט נוסף במצב קשה כשהוא סובל משאיפת עשן, הענקנו לו טיפול מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה וכאשר הפעוטה החזירה דופק ומצבם של שני הפעוטות התייצב פינינו אותם במצב קשה לבי"ח".