חופשת הפסח הארוכה שניתנת לבני הנוער והילדים אמנם משמחת אותם אבל לעיתים קרובות הופכה השמחה לשעמום. אחת הסיבות שבגינן הוקמה החברה למתנ"סים, חברה ממשלתית הפועלת תחת משרד החינוך, הינה להנגיש את תרבות הפנאי לכלל שכבות האוכלוסייה. כבר במהלך השבוע הראשון של חופשת הפסח, תפעיל החברה עבור ילדים ובני נוער שורה של קייטנות "במחיר שווה לכל נפש" ופעילויות בחינם במתנ"סים ברחבי הארץ. בחלק מהמתנ"סים יתקיימו פעילויות אלו גם במהלך שבוע חול המועד.



דליה כהן, מנהלת התכניות החינוכיות לגיל הרך בחברה למתנ"סים ובעלת תארים בפסיכולוגיה וחינוך, ממליצה להורים לפנות למרכז הקהילתי המקומי ולברר באתר החברה על פעילויות שונות, מסיורים ועד הפעלות שונות: "ההורות הישראלית מאד רוצה להיות נוכחת ולפעמים אנחנו צריכים לדעת לשחרר", היא מסבירה. "אפשר לעשות תורנות עם הורים של חברים ולפנות לעצמנו זמן פנוי וזה דבר שנפוץ יותר ויותר. זה לא חייב להיות בבתים, אפשר לצאת לפארקים וגני שעשועים וליצור ביחד עם הילדים פעילויות. אבל בעיקר צריך להבין שאנחנו לא חייבים 'לפנק את הילדים' בחופשה בנסיעות לחו"ל, בתי מלון, מסעות קניות חסרי מעצורים, אטרקציות יקרות וכו'. זה נהיה מעין אופנה ותחרות סמויה בין ילדים והורים. אבל הארנק הוא לא דרך לתקשר עם הילדים".



כהן מוסיפה: "אם אנחנו רוצים לעשות שינוי חברתי אנחנו חייבים להבין שילדים לא מעריכים את ההורים שלהם על פי ההשקעה הכספית שלו בהם. ההתלהבות של זמן איכות בין ילדים והורים היא משהו שאנחנו רואים יום יום. ילדים מתרגשים מעצם העובדה שאבא או אמא נמצאים, מעורבים ומשתתפים איתם בפעילויות. זה נכון שיש לחץ חברתי, אבל אני גם מעזה לבוא ולהגיד שאם עשיתי עם הילדים ארוחה בבית, ששיחקנו יחד או עשינו פעילות אחרת וצחקנו, זה החזיר את החוויה המשפחתית שאין לה תחליף והיא יכולה וצריכה להחליף לפחות חלק מהטרנדים שהופכים חופשה משפחתית ליקרה מאד.



אם נעבוד עם הרגש נצליח להיפטר מההתמכרות שלנו למה שאנחנו מספרים לחברים על החוויות המשפחתיות עם הילדים, ואם תמונת המשפחה המאושרת שמבלה יחד נראית מספיק טוב בפייסבוק ואם הטיול מספיק מרשים. אפשר גם להתגלגל על הדשא. חו"ל זה תפאורה, מה שחשוב באמת לילדים זה שנהיה איתם. אבל באמת נהיה איתם".