בספארי ברמת גן מרגישים פסח כבר מהיום (שלישי). בימים האחרונים המטפלים בספארי החלו להחליף את מזונם של בעלי החיים ועד לאחר פסח במקום שיאכלו לחם הם יאכלו מצות. בין בעלי החיים המציינים את הפסח בהחלפת מזונם אפשר למצוא בעיקר את הקופים, הפילים ובעלי החיים בפינת החי.

את הלחם שנותר בספארי לפני החג נוהגים המטפלים לתת ליוסי – הפיל האפריקאי הענק, הנחשב לפיל הגדול ביותר מבין כל הפילים בגני החיות בעולם ואשר מסוגל לאכול שמונה כיכרות לחם ביום. בספארי ציינו עוד כי הלחם, או המצות, הם רק תוסף מזון ולא מזונם העיקרי של הקופים. רוב המזון שלהם מורכב מפירות וירקות ואת הלחם הם מקבלים בדרך כלל בבוקר רק כדי שהמטפלים ייבחנו מקרוב את צורת האכילה שלהם ויוכלו לאבחן את מצבם על פי דרך אכילתם.

בספארי הבהירו שהסיבה העיקרית להחלפת המזון לקראת פסח נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא", האוסר על ראייה והימצאות של חמץ במקומות ציבוריים. כאשר המצות הגיעו ההתרגשות בקרב הקופים הייתה רבה והמטפלים ציינו שהם שמחים ומתרגשים כמו מכל מזון חדש או משחק מיוחד שמכינים עבורם.

"חג הפסח הוא גם הזדמנות מצוינת לנקות את חצרות בעלי החיים ביסודיות ואת הבריכות ובתי הלינה", סיפרו בספארי בעיצומן של עבודות סדר פסח ולקראת המבקרים הרבים הצפויים להגיע כמידי שנה במהלך ימי חול המועד.