חקירות ראש הממשלה: לפי המסתמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן ינחו את המשטרה ואת הרשות לניירות ערך (ני"ע) לצרף אל צוות חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, המנהלים יחד עם חוקרי הרשות לני"ע את חקירת פרשת בזק (פרשת 4,000) גם צוות בכיר מהיחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שניהל את חקירת פרשת הקלטות בין ראש המשלה בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בתיק המכונה 2000.



יש לציין כי החקירה בפרשת 4,000 נוהלה בידי צוות משותף של חוקרי היאל"כ בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, וחוקרי ני"ע , בעוד את פרשת 2,000 ניהלה יאח"ה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, כך שהמשטרה תתבקש לצרף צוות מהיאח"ה לצוות המנהל את תיק 4,000.  

לא מן הנמנע כי תיק 1000, הוא תיק המתנות, שאוחד כזכור עם תיק 2000 בשל מעורבים זהים, בהם עד המדינה ארי ארו וחשוד מרכזי בדמותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, יופרד עתה במסגרת היערכות לגיבוש החלטה בעניינו ואילו בתיק 2,000 יידרשו המשטרה והרשות לני"ע לבצע השלמות חקירה בדיוק בשל אותן נסיבות-  מעורבים זהים.

מאפיינים דומים לתיק אלוביץ'. נוני מוזס. צילום: קוקו
מאפיינים דומים לתיק אלוביץ'. נוני מוזס. צילום: קוקו

במהלך חקירת תיק 4000, בו נחתמו הסכמי עדי מדינה עם שלמה פילבר, מקורבו של נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת וכן עם ניר חפץ יועצו של ראש הממשלה ואחד ממקורבי משפחתו , נחשפו לכאורה פלטפורמה זהה ומאפיינים שחזרו על עצמם בשתי הפרשות מה שהעלה חשד לדפוסי התנהגות בעייתיים כביכול.
בעוד בפרשת 2000 נשמעו בבירור שיחות שניהל ראש הממשלה עם מוזס במהלכן ביקש סיקור אוהד בתמורה לסייע בצמצום הפצתו של החינמון ישראל היום וקידום החוק שירע עם העיתון כביכול, בפרשת 4,000 ניכרת התנהלות דומה בשעה שתמורת הטבות מפליגות שניתנו לשאול אלוביץ', מבעלי השליטה בבזק וכן באתר וואלה, דרשו בני משפחת נתניהו כביכול סיקור אוהד לראש הממשלה ולרעייתו.
בחקירתם של שרה נתניהו ובנם יאיר, לא מכחישים השניים כי ביקשו לדאוג לכאורה לראש הממשלה באמצעות קשריהם עם בני הזוג אלוביץ' וכן עם יועץ התקשורת חפץ שהפך לשמש כעד מדינה.
כפי שציינו אתמול, בלשכת היועמ"ש ובפרקליטות מבקשים מהמשטרה להאיץ בחקירה מחד ולהציג טיוטת סיכומים, אולם עתה לנוכח הדמיון בין הפרשות נראה כי היועמ"ש יבקש לבצע השלמות חקירה וזאת בתיאום עם פרקליט המדינה והפרקליטה המלווה בפרשת בזק שנראה גם בשלב הזה כתיק המשמעותי והבעייתי ביותר עבור ראש הממשלה.

יבקש השלמות חקירה. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
יבקש השלמות חקירה. מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני


"בתיק הזה יש את כל המוטיבים לעסקאות שוחד לכאורה על כל המשתמע מהן, כשמחד נתינה של הטבות ומאידך קבלת תמורה בדמות סיקור אוהד ודרישות אחרות. המשמעות הזאת לא מומשה לכאורה במקרה של מוזס", אומר גורם המעורה בפרטי החקירה. בסביבת היועמ"ש טוענים כי מוקדם מידי לקבל החלטות בעניין שכן מדובר בהליך תאורטי שלא נבחן בשלב זה.
אגב, גם צירופו של עו"ד אייל כהן, לצוות ההגנה של ראש הממשלה מסתמן כמהלך מחושב מאד שכן מעבר למקצועיותו והערכה המקצועית של עו"ד כהן, הוא ייצג בעבר את מנדלבליט, מה שעלול לגרום לכך שהיועמ"ש יצטרך להדיר את ידיו מהתיקים האמורים. לדברי הגורם, "זה יהפוך לקו הטיעונים של המלעיזים הסבורים כי מנדלבליט משהה את החקירה". גורמים שונים מציינים כי יתכן ומדובר במהלך שנועד כדי למשוך זמן.