טרגדיה בנתיבות: ילד בן 4 מת היום (רביעי) לאחר שנשכח ברכב ליד ביתו. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה ולאחר מכן פינה אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נאלצו לקבוע את מותו. 



אוריאל דהאן, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר כי "בתוך הבית ראינו פעוט כבן 4 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא חם למגע וסובל מסימני מכת חום. סיפרו לנו שהוא שהה ברכב סגור, ככל הנראה זמן ממושך. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות והוא פונה לבי"ח סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש".



שמעון, שכן של המשפחה, סיפר ב"שש עם עודד בן עמי" על שאירע: "אני שומע את אמו של הילד צועקת 'שמעון, תציל אותנו, מה לעשות?'. שאלתי אותה מה קרא והיא הראתה לי את הילד שלה. אמרתי לה שצריך להתקשר למד"א והיא ענתה שהיא לא יכולה להתקשר למד"א כי אין רשת. התחלתי להתקשר ואין רשת. ניסיתי פעמיים ואין רשת. האם אמרה יש לי טלפון קווי התקשרנו, קיבלנו הדרכה להנשמה".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2018-2008 אירעו 647 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב. 27 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. בשנת 2016 אירעו שבעה מקרי תמותה עקב השארת ילדים לבד ברכב. בשנת 2017 אירע מקרה תמותה יחיד עקב השארת ילדים לבד ברכב, ושני מקרי תמותה עקב הילכדות ברכב.



קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 3-0 (כ-76% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 44% מכלל המקרים המעורבים.



אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "שכחה ברכב זאת טרגדיה נוראית וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו בעיקר בעת שינוי שגרה, וכן עקב עייפות ולחץ אז אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם עליית הטמפרטורות, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות על מנת למנוע את המקרה הבא .