הוסרה הכוננות בבאר שבע: פלסטיני שנחשד כמחבל ואדם נוסף שסייע לו נתפסו היום (חמישי) סמוך למרכז ביג בעיר. תחילה נתפס אדם החשוד שסייע לפלסטיני בכך שהסיע אותו ברכב לבן מסוג טויטה, עם חלונות שחורים.
זמן קצר לאחר מכן, החשוד הפלסטיני נתפס במרכז המסחרי הגדול בעיר. אלפי אנשים מגיעים למרכז, והעובדה שמדובר ביום האחרון לפני ליל הסדר, גורמת לכך שהמרכז עמוס מאוד. 
תיעוד המצוד בבאר שבע. קרדיט: דוברות המשטרה

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תושבים יקרים, בזה הרגע עודכנתי ממפקד המחוז הדרומי של משטרת ישראל שניתן לחזור לשגרה מלאה. תודה על עירנותכם!"

 


האירוע מתרחש פחות מיממה לפני הצעדה המתוכננת ברצועת עזה, ובמסגרתה אלפים צפויים להגיע לגדר המערכת. לקראת האירועים הצפויים במסגרת יום האדמה, במקביל לליל הסדר, יתגברו את הכוחות מספר גדודים, בעיקר מחטיבת הנח"ל וגבעתי, יחד עם כוחות מיוחדים שיגיעו לאוגדת עזה כדי לשמש ככוח עתודה לגדודים שכבר נמצאים בגזרה במשימות ביטחון השוטף ונמצאים גם הם בכוננות מוגברת, שבאה לידי ביטוי בירידה משמעותית במספר החיילים שיזכו לעשות את ליל הסדר בבית.


בנוסף, כוח צה״ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו סמוך לנקודת החצייה כשבידיהם נתפסו שני קאטרים וסכין, והועברו לתחקור כוחות הביטחון. האירוע החמור מצטרף לשורת תקריות באזור גבול הרצועה בשבוע האחרון. אתמול נתפס פלסטיני בחוף זיקים, לאחר שחצה את גדר המערכת. בחיפוש על גופו לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון. האירוע התרחש שעות ספורות לאחר ששני פלסטינים מהרצועה הציתו משטח הגבהה סמוך למעבר קרני הישן, בצפון רצועת עזה מול קיבוץ נחל עוז. השניים לא חדרו לשטח ישראל. צה"ל לא המתין הרבה ותקף שתי עמדות תצפית של החמאס בירי טנקים. לא היו נפגעים בצד הפלסטיני.
חדירת הפלסטיני אתמול מצטרפת למספר תקריות נוספות בימים האחרונים. שלשום חדרו שלושה מחבלים חמושים ברימוני רסס וסכינים לעומק של כ־20 ק"מ בשטח ישראל. הם הסתובבו חופשי במשך שעות בשטח ישראל ואף תועדו כשהם חולפים סמוך לשער היישוב צאלים, לפני שנעצרו ונחקרו. אחת השאלות העיקריות היא מדוע לא השתמשו ברימונים שהביאו. גם בשבת היה אירוע חמור: ארבעה פלסטינים חצו את הגדר וניסו להצית כלי הנדסי שעסק בהקמת המכשול בגבול.