רבבות ביקרו אתמול (שבת) באתרי הטבע וביערות, אבל ההערכות הן שזה היה רק הקדימון לקראת מאות האלפים הצפויים לגדוש החל מהיום את האתרים והאטרקציות ברחבי הארץ בחול המועד פסח. ברשות הטבע והגנים דיווחו על כ־80 אלף מטיילים שפקדו את השמורות והגנים הלאומיים. תנועה ערה של מבקרים נרשמה בעיקר במצדה, תל אפק, אשקלון, קיסריה, הבניאס, עין אפק ועין גדי. תנועה ערה של מטיילים הייתה גם ביערות ובאתרי קק"ל, שם נערכים להמונים שצפויים להגיע החל מהיום בבוקר.



באתר החרמון נהנו אתמול מטיילים רבים מהשלג שירד ביום שישי בבוקר. אומנם מזג האוויר התבהר במהלך השבת, אבל המשיך להיות קר. באתר ציינו שהשבוע יחלו גם סיורים מודרכים לגבעות הקרב של רמת הגולן. מאות מבקרים גדשו גם את אתר ראש הנקרה והשתתפו בסיורים מומחזים ברוח פסח – "משה רבנו ופרעה, צחוק ודמע בנקרות".



מבלים בחרמון. צילום: אתר החרמון



בקייאקי כפר בלום הגיעו משעות הבוקר מבקרים רבים שיצאו לשייט ונהנו מהזרימה. לא הרחק משם פקדו מאות מבקרים את צוק מנרה ונהנו מפעילויות ייחודיות לחג, לצד סנפלינג ומגלשות אקסטרים, קיר טיפוס, טרמפולינה, בנג'י וכמובן הרכבל הארוך במדינה. כ־1,500 איש מבקרים נהרו לפארק מוזיאון רכבת העמק במושב אלרואי והפליגו במנהרת הזמן של הרכבת המיתולוגית.



גם בגליל המערבי, הנערך לקראת פסטיבל "ים של גליל" השנתי, שיתקיים בחודש הבא, טיילו בחג אלפי מבקרים. רבים מהם הגיעו לאגם מונפורט שעל שפתו ייפתח בימי חול המועד פסטיבל הפיסול הבינלאומי "אבן בגליל' ה־28", עם שלל אטרקציות ופעילויות חינם, ביניהן פסליהם של 13 אומנים משמונה מדינות שונות.



מזג האוויר משך מטיילים רבים גם לאתרים בעמק המעיינות, בהם גן השלושה - הסחנה ופארק המעיינות הסמוך, שאליהם הגיע קהל רב שנהנה מרחצה במעיינות הטבעיים. מחדר הבקרה של רשות הכנרת נמסר כי אלפים פקדו את 15 חופי איגוד ערים כנרת, שהפכו לחופים שקטים מעונת הרחצה הנוכחית, ובהם נאסרת השמעת מוזיקה רועשת.



ליעד מנדל מנהריה, שהגיע אתמול יחד עם אשתו ובנו לחוף לבנון של איגוד ערים כינרת, סיפר: "שמענו על מהפכת החופים השקטים וזו בשורה אדירה בשבילנו, כמשפחה צעירה המעוניינת ליהנות מהכנרת בלי כל הרעש והבלגן".



מזג אוויר הפכפך


לאחר המערכת הגשומה בסוף השבוע, שהיה קר מהרגיל לעונה, צפויות בימים הקרובים תנודות חדות במידות החום. לדברי החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן אנה פבלוב, במערכת הגשומה שהסתיימה ביום שישי נמדדו בחלק מהאזורים כמויות נאות של משקעים.



בחרמון ירד בסוף השבוע שלג ונמדדו 25 מ"מ של משקעים, במצפה חרשים 30 מ"מ, בצפת 25 מ"מ, בכפר גלעדי 19 מ"מ, בירושלים 6 מ"מ, בתל אביב 7 מ"מ, בחיפה 6 מ"מ, ובאשדוד ובאילת 0.2 מ"מ.



לאחר העלייה הקלה במידות החום שנרשמה אתמול, היום צפויה עלייה משמעותית נוספת של 3־5 מעלות ויהיה חם מהרגיל ויבש. מידות החום בתל אביב יגיעו ל־23 מעלות, בירושלים 20, בבאר שבע 27, בחיפה 21 ובאילת 32. משעות הצהריים צפויות רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף, שיגיעו למהירות של עד 30 קמ"ש.



ביום שני צפויה עלייה נוספת במידות החום וימשיך להיות חם ויבש. ביום שלישי תימשך נדנדת החום, עם ירידה משמעותית של 3־5 מעלות. ביום רביעי שוב צפויה עלייה ניכרת של 4־6 מעלות במידות החום וינשבו רוחות ערות ברוב אזורי הארץ.