תא"ל במיל', הרב אביחי רונצקי, הרב הראשי לשעבר של צה"ל, שנפטר היום (ראשון) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, מובא למנוחות כעת ביישוב איתמר בו התגורר וכיהן כרב היישוב. רבים במערכת הפוליטית ספדו לרב רונצקי בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ששלח את תנחומיו. "הרב רונצקי שירת כרב הצבאי הראשי לשעבר וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך", אמר.



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "הרב רונצקי ז״ל היה שילוב מובהק של ספרא וסייפא, למדן ולוחם, רב ומפקד שצעד והסתער בראש חייליו ופקודיו. 
התנהלותו הממלכתית המרשימה ליוותה את פועלו כל השנים, בכל תפקידיו, מתוך כבוד למדינת ישראל, אמונה עמוקה ומחויבות למען כלל ישראל. זכורה לי במיוחד אצילותו ורגישותו כרב היישוב איתמר ברגעים הקשים והנוראיים שעברו על היישוב.  תנחומי העמוקים למשפחתו, לתלמידיו ולבית איתמר כולו".


יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין: ״שולח תנחומים לאלמנתו ולששת ילדיהם. הרב רונצקי איש אמיץ ופורץ דרך בכל תפקיד שביצע, אדם חסד שבדרכו לתרום כליה גילה בבדיקות שחלה במחלה קשה, נלחם בגבורה במחלה שריסקה את גופו, המשיך ללמד ולעשות חסד  עד שגופו אמר די. דמותו והמורשת שהנחיל לאלפי תלמידיו ימשיכו ללוות אותנו ולהפיץ את תורתו. חבל על דאבדין, יהיה זכרו ברוך!".





הראשון לציון הרב הראשי לישראל רבי יצחק יוסף: ״קבלתי בצער רב את הידיעה על לכתו של הרב אביחי רונצקי, ביקרתי אצלו בישיבה ונפגשנו מספר פעמים, בהם התרשמתי עמוקות מאישיותו, מנהיגותו, אהבתו לארץ ישראל ומסירותו למען תלמידיו, יהי זכרו ברוך״.
ח"כ בצלאל סמוטריץ':‏ "הרב רונצקי זצ"ל. דמות שגילמה יותר מכל את השילוב של ספרא וסייפא בשלמות. בן חורין אמיתי. איש תורה חזון ומעש, אמיץ ופורץ דרך במסילות ראשית צמיחת גאולתנו. השאיר מאות ואלפי תלמידים שימשיכו ללכת בדרכו ולהפיץ את אורו. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת מוטי יוגב: "ברוך דיין האמת. בצער גדול על לכתו מעימנו, של הרב אביחי רונצקי זצ"ל. תלמיד חכם גדול, מפקד דגול ונערץ על ידי פקודיו, הרב הצבאי הראשי לשעבר וראש הישיבה הגבוהה וישיבת ההסדר באיתמר. הרב והמפקד - אבי רונצקי, שילב בין ספרא לסייפא, עדינות וענוותנות שהיו בו, יחד עם עוצמה ואומץ, כמפקד וכפורץ דרך הלכתית ותודעתית בצה"ל. אישיותו ונוכחותו, נסכו ביטחון בלב פקודיו, תלמידיו וכל מי שהכירו. חבל על דאבדין.
השר ישראל כ״ץ: משתתף בצער משפחת רונצקי על פטירתו של אבי המשפחה, הרב אביחי רונצקי ז״ל שכיהן כרב הראשי לצה״ל וראש ישיבת איתמר. נזכור תמיד את מורשתו ותרומתו הגדולה לביטחון ישראל, ליישוב הארץ ולחיזוק עולם התורה. יהי זכרו ברוך.

שרת המשפטים איילת שקד: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא. הרב אביחי רונצקי היה דוגמה ומופת ליהדות מאירת פנים ולקירוב לבבות בין חלקי העם. הוא היה אדם מיוחד במינו, ישר כסרגל, אוהב אדם ומקבל כל אחד כמו שהוא, באופן שרק הוא ידע להכיל. הספרא והסייפא היו נר לרגליו של הרב רונצקי. כרב הצבאי הראשי הוא הנחיל את העיקרון שרב צריך להיות עם החיילים בשטח, והקדיש רבות מפעולותיו לחיזוק רוח הלוחמים. לפני הכל הוא היה ראש וראשון בדוגמה עצמית: הגיע הביתה פעם בשבוע ובכל ימות השבוע לן במיטת שדה כאילו היה חייל בן 20. את המסירות הזאת פגשתי באופן אישי לפני חמש שנים. הרב רונצקי, נפתלי בנט ואני הקמנו את תנועת "ישראלים", כעבור מספר חודשים השתלבנו בבית היהודי וחרשנו את הארץ. הרב רונצקי היה הכוח המניע של החיבור הזה בין דתיים לחילונים. הוא היה מלא טוב בלי טיפת רע. יהי זכרו ברוך".

ח״כ ניסן סלומינסקי: "הרב אביחי רונצקי זצ״ל היה מפקד נועז בצבא, רבצ״ר,ראש ישיבת איתמר ותלמיד חכם דגול. הוא גילם באישיותו ובאורחות חייו את השילוב הראוי בדרכה של הציונות הדתית המשלבת ספרא וסייפא. חבל כל כך על דאבדין ולא משתכחין!".
 
יו״ר סיעת הבית היהודי ח״כ שולי מועלם-רפאלי: הרב אביחי רונצקי "איש אשר רוח בו" אשר שילב באופן מופלא תורה וחיים נפרד מאיתנו הבוקר.
הרב רונצקי חולל שינוי דרמטי ברוח צה"ל בתפקידו כרב הצבאי הראשי , בחיבור שלו לכל חייל ומפקד ובהצטרפות שלו לארועים מבצעיים ולתרגילים בכל יחידות צה"ל. המחוייבות שלו למשפחות השכולות היתה מוחלטת והוא הגיע לאזכרות רבות בכל רחבי הארץ. הרב רונצקי הוביל אותנו כשליחי ציבור במפלגת הבית היהודי למחוייבות לכל חלקי החברה הישראלית מתוך עולם של תורה. הרב רונצקי יחד עם רונית רעייתו מהווים מודל מעורר השראה לשילוב כוחות  שמתקדמים מהקמת היישוב והישיבה באיתמר , מגורים בכפר איילים והקמת משפחה שנמצאת בכל נקודות העשיה בחברה הישראלית. ההיכרות שלנו חוזרת הרבה שנים לאחור כבוגרים של הפנימיה הצבאית (בעלי סא"ל משה מועלם והרב רונצקי בוגרי הפנימיה הצבאית בחיפה), כמי שבחרו בחיי פיקוד בצה"ל וכמי שמאמינים שעלינו להרחיב את השורות של החיבור לתורה , לעם ולארץ".