חג הפסח רק החל ולמעלה מ-150 אלף מטיילים פקדו היום (ראשון) עד כה את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים גן לאומי גן השלושה, גן לאומי קומראן שם נערכת פעילות לכל המשפחה בעקבות המגילות הגנוזות וגן לאומי קיסריה שם עורכת רשות הטבע והגנים את מופע הסוסים בהיפודרום הגדול. כ-10,000 מבקרים הזמינו מראש לינה הלילה בחניוני הלילה הפרוסים בכל הארץ . מחר תערוך הרשות פעילות למבקרים ביניהם: קסם של מדבר בתל באר שבע, רוכבים לאורך הירקון בגן לאומי ירקון ופעילות פסיפס העפיפונים בגן לאומי ציפורי.



רבבות ביקרו אתמול באתרי הטבע וביערות. ברשות הטבע והגנים דיווחו על כ־80 אלף מטיילים שפקדו את השמורות והגנים הלאומיים. תנועה ערה של מבקרים נרשמה בעיקר במצדה, תל אפק, אשקלון, קיסריה, הבניאס, עין אפק ועין גדי. תנועה ערה של מטיילים הייתה גם ביערות ובאתרי קק"ל.



באתר החרמון נהנו אתמול מטיילים רבים מהשלג שירד ביום שישי בבוקר. אומנם מזג האוויר התבהר במהלך השבת, אבל המשיך להיות קר. באתר ציינו שהשבוע יחלו גם סיורים מודרכים לגבעות הקרב של רמת הגולן. מאות מבקרים גדשו גם את אתר ראש הנקרה והשתתפו בסיורים מומחזים ברוח פסח – "משה רבנו ופרעה, צחוק ודמע בנקרות". 



גם בגליל המערבי, הנערך לקראת פסטיבל "ים של גליל" השנתי, שיתקיים בחודש הבא, טיילו בחג אלפי מבקרים. רבים מהם הגיעו לאגם מונפורט שעל שפתו ייפתח בימי חול המועד פסטיבל הפיסול הבינלאומי "אבן בגליל' ה־28", עם שלל אטרקציות ופעילויות חינם, ביניהן פסליהם של 13 אומנים משמונה מדינות שונות. 



מזג האוויר משך מטיילים רבים גם לאתרים בעמק המעיינות, בהם גן השלושה - הסחנה ופארק המעיינות הסמוך, שאליהם הגיע קהל רב שנהנה מרחצה במעיינות הטבעיים. מחדר הבקרה של רשות הכנרת נמסר כי אלפים פקדו את 15 חופי איגוד ערים כנרת, שהפכו לחופים שקטים מעונת הרחצה הנוכחית, ובהם נאסרת השמעת מוזיקה רועשת.