כמעט חודשיים אחרי שחשף מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, בראיון לאילנה דיין בתוכנית עובדה כי חוקרים בלהב 433 היו נתונים למעקבים מצד חוקרים פרטיים שנשכרו על ידי גורמים שונים, נחשף הערב (ראשון) כי חלק מהם עוכבו לחקירה כבר לפני כשלושה חודשים ושניים ככל הנראה גם הובאו לבית משפט להארכת מעצרם. עוד נודע שכל החשודים נשכרו על ידי משרד חקירות מוכר שטרם ידוע מה הייתה מטרתו.



נציין כי עניין המעקב אחרי חוקרים ביחידת העילית של המשטרה להב 433 עלה לראשונה ברקע של פרשת ניצב ריטמן, קצינת להב שהתלוננה נגדו וקצין הלהב שעדיין מושהה משירות במשטרה. מפכ"ל המשטרה אמר אז שלא לגבי אותה פרשה כי גורמים שונים בעלי עניין מנסים לפגוע בחקירת פרשות רגישות המתנהלות בלהב 433 במשטרה.



מאוחר יותר נחשפו פרשות ראש הממשלה בתיקי 1000 , 2000, 3000 ו-4000 ובצילם נחשף שוב כי חוקרים בלהב 433 נתונים למעקב שעה שחוקרים פרטיים אוספים מידע אודותם בקרב שכנים ובני משפחה. מפכ"ל המשטרה שנשאל מדוע לא נפתחה חקירה בפרשה ציין כי הנושא מטופל ציבורית.



נודע כי היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, יודעו בזמן נתון על מעקב המתנהל אחרי אותם חוקרים שהיו במרכזה של פרשה רגישה. אלא שכבר אז מסתבר כאמור עוכבו מספר חוקרים פרטיים והפרשה שקעה בתוך משרדי המטה הארצי ואח"מ במשטרה.



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות חשד שעלה במסגרת הערכת רמת האיומים כנגד אנשי משטרה, נפתחה במשטרת ישראל חקירה בהקשר זה. בחקירה נמצא כי גורמים מסויימים ניהלו חקירה פרטית כנגד איש להב 433. מטבע הדברים לא נוכל להרחיב מעבר לכך".