מאות אלפי מטיילים גדשו היום (שני) משעות הבוקר את שמורת הטבע, הגנים הלאומיים, היערות, הפארקים, אתרי המורשת וחופי הרחצה בכל הארץ. מזג האוויר הנעים הוציא המונים, בעיקר בני משפחות, לטיולים ולביקורים באתרים. במקביל, אלפים התמקמו באוהלים ובחניונים של רשות הטבע והגנים וקק"ל ללינת לילה והחלו כבר משעות הבוקר המוקדמות את הפעילויות.



עם ישראל היה על גלגלים ובצירי תנועה ראשיים נרשמו לעתים עומסים כבדים. גם בתוך הערים היה עמוס. הדרכים המובילות לפארק הלאומי והספארי ברמת גן הפכו לפקוקות לאורך מאות מטרים ונוצרו עומסים כבדים בכבישים בכל האזור.


פעילות בחול המועד בהרודיון

מרשות הטבע והגנים נמסר כי עד לשעות הצהריים ביקרו באתריה הרשות למעלה מ-70 אלף מטיילים. בין האתרים הבולטים בהמוני מבקרים היו גן לאומי ירקון, שם עורכת הרשות רכיבת אופניים חווייתית; קיסריה, עין גדי, עינות צוקים, נחל עמוד, יהודיה וחורשת טל.



באפולוניה מתקיימת פעילות אבירים וכלי לחימה עתיקים, בציפורי הוצגו מיצגי פסיפס ועפיפונים ובהרודיון הועלתה הצגה היסטורית לכל המשפחה.


גם ביערות ובאתרי קק"ל נרשמו משעות הבוקר עומסים כבדים של מבקרים.



מבקרים רבים ממלאים גם את 15 חופי איגוד ערים כנרת, שהשנה הכריזה על מבצע של שמירת "חופים שקטים" במסגרתו נאסר על השמעת מוזיקה רועשת.


ברשות ציינו שמתחילת החג פקדו את החופים כ-42 אלף נופשים. בשל תפוסה מלאה נסגרה הכניסה לכלי רכב לחופי גופרה, צאלון וכינר.



תנועה ערה של מבקרים נרשמה גם בגליל העליון. בתפן נפתח הבוקר פסטיבל 70 שנה לתעשייה כחול-לבן, המתקיים ביוזמת משרד הכלכלה והמועצה המקומית-תעשייתית תפן. אלפים הגיעו לפעילויות הייחודיות, שכללה סיורים במפעלים ומתחמי יצירה בסימן כחול-לבן. בין המבקרים בפסטיבל היו גם שר הכלכלה אלי כהן, שלצד ראש מועצת תפן, סיגל שאלתיאל הלוי, השתתף בסיור במפעל הסבונים של סבתא ג'מילה בתפן. המפעל המשגשג החל בזמנו את פעילותו כבית מלאה לסבונים בפקיעין.