שר הפנים לשעבר, גדעון סער, התראיין היום (שני) לחדשות 20 והתייחס למתווה המסתננים עליו סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי עם נציבות הפליטים של האו"ם. "בתקופתי כשר פנים יצאו אלפי מסתננים", אמר, "יצאו למעלה מ-4000 איש בשנתיים. שהייתי שר פנים הוצאתי מעל 10 אלף. זהו מאבק מתמשך ואני לכן נתתי גיבוי. היום לצערי זה ניצחון של המסתננים. אנחנו נותנים חותמת ויוצרים קהילת מיעוט אפריקנית בתוך מדינת ישראל המספרים לא נכונים ויש הרבה יותר ויש ילודה גבוהה". 

"מה פתאום אנחנו מתדיינים עם נציבות האו"ם לפליטים? אני לא הסכמתי בכלל להתדיין איתם", המשיך סער, "הייתי מצפה מראש הממשלה להמשיך להיאבק להוציא את כל המסתננים. היום אנחנו שומעים שההסכמים עם המדינות הללו נפלו. עד היום לא ידענו על זה, גם ביהמ"ש לא ידע על זה. היה צריך להגיע להסכמים עם מדינות אחרות כמדינה שלישית. זה מאבק מתמשך על צביון מדינת ישראל. ביבשת אפריקה יושבים למעלה מארבעה מילון מהגרים שמטרתם להגיע לישראל".
עוד אמר סער כי "אם יש לי ביקורת על נתניהו לדוגמה, בנושא ארדואן ובנושא הפליטים, אני אומר אותה בצורה הבולטת ביותר ומי שמכיר את הליכוד יודע שזה לא פשוט. אני מכבד את ראש הממשלה, אבל אומר את דעתי על כל הנושאים שעומדים על הפרק".