הסיכום בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הפנים, אריה דרעי, לבין נציבות הפליטים של האו"ם בנוגע למתווה המסתננים, גרר ביקורת חריפה מהצד הימני של המפה הפוליטית ואפילו בקרב שרי וחברי הכנסת של הליכוד. גם הגולשים בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו הרגישו שהפעם הם מתקשים לגבות את המהלך של מנהיג מפלגתם. "מתומכיך הגדולים", כתב הגולש יונתן גובזנסקי, "חושב גם שאין מקום לתכנית. ההוצאה של ה-16 אלף מעטה מידי".



גובזנסקי המשיך וביקר את ההחלטה ואמר כי היא "מתפרסת על זמן ארוך מידי, ומעניקה חסינות לאלו שנשארים. הציבור יגבה את הממשלה בהמשך המאבק, ואילו הסכם זה נראה כהרמת ידיים. בטוחני ששיקולייך טהורים אך לעיתים ניתן לטעות בשיקול הדעת ונראה על פניו כי זוהי טעות. אני מקווה שלא תהיה לה גם מחיר פוליטי".





"אכזבת קשות", כתב יודה וידה, "חבל, כי היום הפסדת אותי ועוד הרבה מתומכיך. ההסברים שלך מאד יפים אבל תזכור שאנחנו יודעים
לקרוא בין השורות, ומה שאני קורא זה שהפקרת את בוחריך לחסדי דיקטטורת הבגץ! זה לא ישכח ולא יסלח ביום הבוחר".



"כמה שהגנתי עליך בחודשים האחרונים, אני אצא נגדך בעניין הזה עד שתוחלף", הוסיף אריק בכרי, "אין לנו רצון לשמוע תירוצים למה אתה לא יכול לגרש מסתננים שיחבלו באופיה היהודי של ארץ ישראל. תם זמנך!. אם לא בבית משפט, אז, בקלפי. לא אלמן ישראל אדוני, עשית עבודה טובה למען עם ישראל, אבל, אתה לא יכול ללכת עד הסוף בכלום. אתה לחיץ בכל".

 
חביבה מיכאל כתבה לראש הממשלה כי "כדאי שתדע שאני אחת התומכות בך כבר 23 שנה ואיני בטוחה אם אבחר בך שוב על כך שאינך רואה במסתננים איום קיומי לנו פה בארץ זה לא 16 אלף הם יותר. 100 אלף ואל תסבר לנו את האוזן. אם אתה נכנע לפולשים הלא חוקיים איך הינך רוצה שנחנך את ילדינו לכבד חוק?? מקומם של הפולשים בארצותיהם. ואם אינך יכול לעמוד בפרץ ואתה רכרוכי נכנע. אז פנה את מקומך לראש הימין היותר איתן ממך".