התפתחות דרמטית בפרשת טביעת הפעוט באשדוד: בית משפט השלום באשקלון הורה היום (שלישי) לבצע ניתוח פנימי בגופת הפעוט שטבע למוות באמבטיה בבית מלון באשדוד, לאחר שהמשטרה דרשה זאת במהלך הדיון וחרף התנגדות המשפחה. עם זאת, לאחר מכן הודיע השופט כי החליט לעכב את ביצוע הנתיחה עד מחר, לאחר שקיבלת את עמדת המשפחה שהחליטה לערער לבית המשפט העליון. מלבד זאת, מעצרם של הוריו הוארך עד יום ראשון בעקבות אותה התפתחות בפרשה, כאשר על יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום מלא. 



לפני כיממה נקבע מותו של הפעוט לאחר שטבע באמבטיה במלון, כאשר על פי החשד האם קילחה את הפעוט, ובשלב מסוים הוא החליק לה מהידיים ובלע מים.



הורי הפעוט פנו לקבלת עזרה רפואית מיד לאחר האירוע, והחלו בפעולות החייאה עד להגעת חובשים שפינו אותו לבית החולים אסותא בעיר, כשהם מבצעים בו פעולות החייאה. מאוחר יותר, כאמור, נקבע מותו. ברקע חקירת המקרה ובקשת המשטרה לבצע נתיחה שאחרי המוות לפעוט, הפגינו וחסמו כבישים בירושלים עשרות חרדים בשל הסוגיה הדתית של איסור נתיחת גופה.



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, מתו 159 ילדים בישראל עקב טביעה, מתוכם שבעה קיפחו את חייהם עקב טביעה באמבטיה. כ-34% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הנם של ילדים בגילי 4-0. בשנת 2017 מתו 15 ילדים כתוצאה מטביעות, בעוד שבשנת 2018 מתו שניים כתוצאה מכך.



אורלי סילבינגר, מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות. לילדים בגיל הרך, נדרשת השגחה צמודה ופעילה של מבוגר בכל שהות ליד כל מקור מים. המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עמו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר, כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון. חשוב להקפיד לרוקן את המים בתום השימוש מכל מיכל מים, לרבות דליים, גיגיות, בריכות ואמבט. ילד עלול לטבוע גם במים רדודים שעומקם כגובה הטלפון הסלולרי שכולנו מחזיקים בכיס".