שוטרי ובלשי מרחב נגב במשטרה עצרו הלילה (שלישי) 33 חשודים במעורבות בביצוע עבירות פליליות חמורות הכוללות עבירות, ניסיונות לרצח, אלימות, סחר באמצעי לחימה (אמל"ח) והצתות. עיקר פעילותם של החשודים התבססה באזור הדרום ובמרכז הארץ. החשודים הובאו לדיון בעניינם בפני בית המשפט השלום בבאר שבע כשהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם. 
נציין כי מרביתם של החשודים שנעצרו משתייכים לארגון הפשיעה של בני שלמה, אחד הארגונים הגדולים באזור הדרום, וכזה שנמצא בסכסוכים חיים עם ארגוני פשיעה אחרים, בין היתר זה של שלום דומרני. גורם במשטרה מדגיש כי מעצורים אלה, עסקו ברובד הפשיעה הגבוה ביותר במשך תקופה ארוכה והיוו גורם מרתיע ומסכן לביטחון הציבור באזור הדרום והמרכז, תוך שהם מסכנים אזרחים חפים מפשע.
במרחב נגב הפכו את הסיסמה של מיגור מחוללי הפשיעה למציאות ואחרי שלפני מספר חודשים ביצעו מעצרים רבים בקרב ארגון הפשיעה של ניבי זגורי, התמקדו במרחב נגב בארגון הפשיעה של בני שלמה וארגונים נלווים ותוך כדי הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתוחכמים אספו ראיות למכביר כנגד המעורבים. במהלך החיפושים בביתם של החשודים, אותרו ראיות נוספות המצטרפות לכלל הראיות שנאספו עד כה בשלב הסמוי של החקירה. בנוסף, נתפס רכוש ברשותם של החשודים שלגבי חלקו צפויה המשטרה לבקש את חילוטו.

אמל"ח שנתפס בגל המעצרים. צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מציינים: "משטרת ישראל שמה לה ליעד למגר את מחוללי הפשיעה בדגש על עבירות אלימות, אמל"ח והצתות, הכל במטרה למנוע פגיעה באזרחים הנורמטיביים. לשם כך עושה המשטרה שימוש מתוחכם ומושכל ביחידותיה המיוחדות ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים לשם מיצוי הדין עם גורמים עברייניים המסכנים באופן ממשי את הציבור במסגרת המאבקים בין ארגוני הפשיעה".
עוד הוסיפו: "קיימת עלייה במתיחות בין ארגוני פשיעה שונים. על מנת למגר פעילות עבריינית זו, עלה צורך מבצעי לטיפול במחוללי הפשיעה. על כן, פעלה המשטרה בדרכים מגוונות תוך שימוש ביכולות מבצעיות וטכנולוגיות מתקדמות וזאת על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע מחד ולאסוף ראיות מפלילות כנגד החשודים, מאידך".