משבר הפליטים הותיר את בנימין נתניהו חבול הן מצד האופוזיציה, והן מצד תומכיו הרבים בין תומכי הימין בליכוד ובשאר המפלגות בימין. אחת השאלות הגדולות ביותר הן האם נתניהו יאבד נקודות בקרב הקהל שלו, ואיך הוא צריך לנהל את המשבר הנוכחי, לאחר הזיג זג או ההקשבה לרחשי הציבור, לטענת ראש הממשלה.



הערב (שלישי) בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר-און, ראיינו השניים את מוטי מורל, יועץ תקשורת, שייעץ לנתניהו בבחירות 96, ואת רוני רימון, יועץ אסטרטגי, שייעץ לנתניהו בבחירות ב-2009. השניים טענו כי הטעות של נתניהו היתה בעיקר מתוך העובדה שהוא הלך, באחת הפעמים המעטות, נגד התומכים שלו, אך לא העריך את עוצמת ההתנגשות הגדולה, ואת תגובת הרחוב.



אז מה אתם מייעץ לו לעשות עכשיו?

רוני רימון: "ביבי, כמו שאתם יודעים היטב, תמיד מקפיד לא לפגוע בבסיס שלו, וזה עובד לו מצוין, ואתמול הוא עשה טעות. הדבר הנכון ביותר נכון לעשות הוא לא לטעות, ואם טעית, תמחוק את הטעות כמה שיותר מהר. אין ספק שהיתה חסרה עבודת מטה ועבודה של מה עלול לקרות. הוא פחד מהדלפות וסגר את כל הדיון, אבל אם הוא היה יוזם הדלפתה, הוא היה מקבל את הריקושטים החזקים לפני ולא בבושת הפנים כפי שנעשה. הוא צריך להפוך את עצמו ב-180 מעלות, ללכת עם הליכוד ולהביע רצון לגרש את המסתננים, דבר שייאסר על ידי בג"ץ. הסיטואציה עשוי לה להשתנות עד הבחירות ושמנסים לשים לו מקלות בין הגלגלים".
מוטי מורל: "נתניהו מזגזג כל הזמן וזה עובד לו, אז למה שיעצור. הוא לוקה בדבר אחד שהוא צריך כל פעם להיות מאוד פסקני, לשכנע ולמכור את המסר שלו. במקרה הזה, הייתי מייעץ לו לכנס ישיבת ממשלה ולהגיד שיש או אופציה אחת או אופציה שנייה, ואז בואו נעשה דיון, משאל עם, בואו נשמע אתכם. הגופים העצמאיים עדיין היו תוקפים אותו, אבל לפחות הוא היה נותן לבייס שלו להגיד מה שהוא חושב. כרגע אין לו ברירה, אלא להיות עם הבייס שלו, להראות שהוא נאבק ומנסה".
מורל המשיך וציין: "אפילו מירי רגב יצאה נגד נתניהו עם החושים החדשים שלה. מסתבר שלמירי יש חושים טובים מאוד. היו שני רגעים כאלה, אחד זה נפתלי בנט והשני זה מירי רגב. הוא מיישר עמדות עם בנט, הוא מסמן את המטרות וביבי מתיישר. מירי רגב היא התומכת המובהקת שלו בטקס המשואות, ואם אצלה זה קרה, אם אצל מירי נפלה שלהבת, מה יגידו האחרים?". המתווה המקורי הוא בלתי אפשרי בעליל, רואנדה לא רוצה, יש בגץ, ואת הציבור שזז קצת מרבצו".