מאות אלפי מטיילים ניצלו היום (שלישי) את מזג האוויר הנעים והגיעו בהמוניהם לאתרי הטבע, היערות, הפארקים ואתרי המורשת בכל רחבי הארץ. כרבע מיליון מבקרים הגיעו לאתרי רשות הטבע והגנים. בין האתרים שבלטו בתנועת המטיילים הערה היו עין גדי, עינות צוקים, בניאס, שניר, מערת הנטיפים ועין אפק. בין הגנים הלאומיים בלטו בעיקר גן השלושה, מצדה, קיסריה, אשקלון, ירקון ובית גוברין.
 
גם באתרי הרשות בכרמל היתה תנועה ערה של מטיילים. בשמורת החי בר התקיימו סיורים חווייתיים בין בעלי החיים המושבים לטבע, על רקע 12 נשרים המתעופפים ומקוננים בשמורה הייחודית, המחזירה עטרה ליושנה לכרמל. מבקרים רבים גם הגיעו לכפר האומנים עין הוד ומי שהמשיך בנסיעה לכפר עין חוד שבמעלה הכרמל, נהנה מנוף קסום. ברחבי הכרמל נראו אוהלי קמפינג רבים, שהציבו מטיילים שניצלו את האוויר הצח והפריחה שעדיין נמשכת ליציאה למסלולים חווייתיים.
 
על פי ההערכות ברשות הטבע והגנים, כ-12 אלף מטיילים בחרו לישון בלילה בחניוני הלילה בכוכב הירדן, יהודיה ועין חמד. רבבות מבקרים הגיעו גם ליערות ואתרי קק"ל. אלפים מתוכם ביקרו באגמון החולה וצפו ממראות מרהיבים של נדידת הציפורים. מספר שיא של כ-25 אלף מבקרים פקדו את 15 חופי איגוד ערים כינרת. על רקע האכיפה שמבצעת הרשות נגד מפעילי מוסיקה רועשת, האווירה בחופים היתה שקטה ופסטוראלית. בשל תפוסה נסגרו לסירוגין לכניסת מבקרים חופי גופרה, צאלון, ברניקי, צינברי, שקמים וכינר. 
 

בשל התפוסות הגבוהות החליטו ברשות הכנרת להאריך את שעות שירותי ההצלה בחופים והחל מהיום יתווספו שלוש שעות והמצילים יעבדו עד השעה 19.00. על פי התחזית, היום צפויות רוחות ערות בשעות הבוקר וברשות הכנרת הזהירו שיש להקפיד על כניסה למים רק בחופים המוכרזים, באזור סוכות ההצלה ובשעות פעילות המצילים.

 נשרים בחי בר בכרמל. צילום: משה כהן
נשרים בחי בר בכרמל. צילום: משה כהן

 
גם באתרים בגליל העליון היתה אתמול תפוסה מלאה. אלפים הגיעו לצוק מנרה וביניהן גם שרת המשפטים, אילת שקד, שביקרה במקום עם משפחתה.
גם בפארקים ובאתרים בתוך הערים היו אתמול המוני נופשים ולעיתים נוצרו עומסי תנועה בכניסות וביציאות. מנהל הפארק הלאומי ברמת גן, ירון שמואלי, מסר שלמעלה מ-15 אלף מבקרים מילאו את המדשאות במהלך היום. "היתה לנו היערכות מיוחדת לנוכח המספר הגבוה של המבקרים", הוא ציין. גם לספארי ברמת גן הגיעו מבקרים רבים ובאזור נוצרו לעיתים עומסי תנועה כבדים.
 
בתוך כך, כ-50 אלף בני אדם ביקרו אתמול בכ-50 אתרי מורשת שבאחריות המועצה לשימור אתרים. ב-12 מהאתרים התקיים זו השנה השלישית פסטיבל מפה ומצה המשותף למשרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים. שרת התרבות והספורט, מירי רגב ביקרה בפסטיבל מפה ומצה שהתקיים במוזיאון רמלה, ביחד עם מנכ"ל המועצה עמרי שלמון.
הם התקבלו על ידי חבורת נגני דרבוקות בעלי צרכים מיוחדים מאיל"ן רמלה, שריגשו את הכול בנגינתם ובשירה. רגב סיירה גם בתערוכת ציורים של אמירה בוקק על ימי המעברות וציינה כי למרות החיים הקשים במעברות ניתן לראות כי שררה שם שמחת חיים כפי שרואים בעבודות של אמירה בוקק. בינתיים, נמשכת ההיערכות לקראת מאות אלפי מבקרים הצפויים להמשיך לפקוד את האתרים במהלך החג השני של פסח.

בחוף דור יתקיים ביום שישי מיצג אינטראקטיבי, בדרישה להרחקת אסדת הגז ללב ים. תחת הכותרת "לפסוע על הים" – יערך המיצג בהשתתפות רקדנים והרכבים מוזיקליים ואת, במחאה על הכוונה להקים את אסדת גז לוויתן במרחק של עשרה קילומטרים בלבד מהחוף. באירוע ישתתפו תושבים ממישור החוף והכרמל ביחד עם תומכים מכל הארץ.