מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה היום (ראשון) סמוך לתחנת דלק במישור אדומים, כאשר הגיע למקום עם חפץ חד וניסה לדקור אדם במקום. אזרח שראה אותו ירה לעברו ונטרל אותו. כוחות משטרה הגיעו למקום האירוע בעקבות דיווח על התקרית, שכתוצאה ממנה ישנם שלושה נפגעי חרדה שקיבלו טיפול רפואי מכוחות ההצלה שהגיעו לאזור. צוותי מד"א פינו בהוראת המשטרה את החשוד כמחבל במצב אנוש לבית החולים. 



לפני כארבעה ימים בלבד הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו במהלך החודש שעבר חוליה של 10 פלסטינים שתכננה פיגוע נגד ספינת חיל הים. בשב"כ ציינו כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, דייג תושב רפיח בן 24, הנו פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי, שבהנחיית מפקדי הארגון ברפיח, לקח חלק בתכנון פיגוע כנגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.



המברג שבו נעשה שימוש במהלך האירוע. צילום: דוברות המשטרה
המברג שבו נעשה שימוש במהלך האירוע. צילום: דוברות המשטרה



מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה. הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה לטובת חילופי שבויים.



עוד עלה מהחקירה כי במסגרת ההכנות לפיגוע ערך אמין ג'מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום ספינות חיל הים, מספר החיילים שעל סיפונן וכן אודות אמצעי הלחימה בספינות.