לאחר הרגיעה שהיתה במהלך החג בנושא המסתננים, נדמה כי הנושא צפוי לעלות שוב לכותרות בימים הקרובים, בעקבות האפשרות כי מדינה נוספת תקלוט את המסתננים מרצון, וגם בעקבות הדיון שצפוי להיערך בקרוב בבג"ץ. השר אופיר אקוניס, מהמתנגדים למתווה, התראיין היום (ראשון) ב-103FM ודיבר על התנגדותו, על סוריה ועל סערת המשואות.



"הפתרון שהוצע במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר איפשר לגרש רק כ-50 אלף מסתננים בהשתתפות אקטיבית של ועדת האו"ם לפליטים כשנדרש ש- 16 אלף מתוכם ייקלטו בישראל. בעיני לא מדובר בהסכם טוב וגם אני ביקרתי את נתניהו לאחר מסיבת העיתונאים בטענה שהשארת חלק מהמסתננים בישראל היא נזק אסטרטגי למדינת ישראל ולא פחות. לעת עתה אמנם כל המסתננים נשארים בארץ אך כבר הושג הסכם ראשוני כי 3,200 אריתראים יוחזרו לאריתראה מבלי שחייהם ימצאו בסכנה. אנחנו חייבים לקדם פתרונות שיוציאו מכאן כמה שיותר מסתננים".


מרגיז אותי שבמקום לדאוג למקומות תעסוקה לפלסטינים מגיעים האריתראים וגונבים להם את מקומות העבודה
"טוענים שאף אחד לא רוצה לעבוד במסעדנות ובמלונאות מלבד האריתראים אך שוכחים שלפני המסתננים המקומות הללו המשיכו להתקיים בכבוד. כשאני מסתובב בתל אביב אני רואה את שלטי המחאה נגד הגירוש אך תוהה בליבי אם אותם אנשים שתלו את השלטים היו מוכנים שאריתראי יגור מול ביתם. זו צביעות".


"המשואות - דרמה פוליטית מיותרת"

בהמשך הראיון, התייחס השר אקוניס לעדויות מסוריה על תקיפה כימית של אסד על בני עמו והוסיף: "אני נחרדתי מהשתיקה המביכה של הקהילה הבינלאומית. הועדה לזכויות האזרח עדיין לא התקיימה באו"ם, הם ממשיכים לנמנם ולא מתייחסים לרצח העם הזה".
 
לסיום הגיב השר לסערת נאומו הצפוי של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות ה-70 למדינת ישראל וטען: "מדובר בראש ממשלה שנבחר על ידי מיליון ישראלים לפני כשלוש שנים. שלחו אותו, אותי ואת חבריי לכהן בקואליציה. אני מבין את המרמור של השמאל שמאז מאי 1977 מסרב לקבל את שלטון הימין אך צר לי עליהם מאוד. כשאני וחבריי נבחרנו לאופוזיציה המשכנו לשרת את העם בנאמנות וממלכתיות וקיבלנו את דין הבוחר. כשהצד השני נבחר לכהן באופוזיציה זה תמיד מסתכם בניגוד לכללי הדמוקרטיה".

"אני חבר קבוע בישיבת ועדת סמלים וטקסים והצבעתי בספטמבר בעד נאומו של ראש הממשלה ונשיא המדינה בטקס הדלקת המשואות. בעקבות ההחלטה התפתחה דרמה פוליטית מיותרת. שוחחתי על כך עם יו"ר הכנסת וכעת מתקיימים דיונים להנמכת הלהבות בין המשרדים. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת הם אנשים מבוגרים ואני מאמין שהמתיחות תחלוף. אני סומך על שניהם".

"תמיד התנגדתי לחרמות מכל סוג שהוא, יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל הוא יום חשוב ומשמעותי ולכן אני מציע לכל המתנגדים שאומרים דברי הבל וקוראים לכבות את מכשירי הטלוויזיה במהלך נאומו של ראש הממשלה לחזור בהם מדבריהם. אין לי כל צל של ספק שאם ראש הממשלה יגיע לנאום דבריו לא יהיו פוליטיים".

עריכה: איתמר זיגלמן