רעש אדיר ונדיר של מטוסים שחוצים את שמי המרכז, גרם ללחץ ובהלה גדולה בקרב אזרחים רבים, קצת פחות משעה לאחר הצפירה לזכר יום הזיכרון לשואה ולגבורה. המטוסים, אשר חצו את השמיים, שחררו גם נורים, ובכך גרמו לגל שמועות גדול, כשהמתיחות בסוריה ובצפון הארץ תורמת לבהלה הכללית של העורף. לאחר בדיקה מהירה התברר כי מדובר באימונים לקראת יום העצמאות.



בניסיון להבין מה קרה, התקשרו אזרחים רבים למוקד 100 של המשטרה, ובכך גרמו לקריסתו, עקב חוסר מענה. בעקבות הלחץ הגדול, פרסמה המשטרה הודעה חריגה בה נכתב: "בדקות האחרונות התקבלו קריאות רבות של אזרחים מודאגים בגין רעש  של להק מטוסים באזור ת"א. נבקש להבהיר כי מדובר באימונים של כלי טייס לקראת מטס יום העצמאות וכי אין מדובר באירוע חירום/חריג".



אזרחים אשר התקשרו למוקד, זעמו לאחר מכן וטענו כי אפשר היה להכין את כולם מראש ולמנוע את הבהלה: "זה יום רגיש, זוהי תקופה רגישה, למה לא יכלו להודיע מראש על האימונים האלה ובכך להוריד את מפלס הלחץ. גל השמועות שהלך כאן החל ממלחמה בצפון ועד לאימונים לקראת תקיפה. חבל שלא עשו מאמץ מיוחד. טעות חמורה מאוד של חיל האוויר", אמרה אחת מתושבות תל אביב.