בכנסת מקיימים בכל שנה ביום השואה את הטקס "לכל איש יש את שם", בו מדליקים גם מפעם לפעם חברי כנסת משואה. השנה, בפעם הראשונה, ח"כ מירב מיכאלי הדליקה את אחת המשואות יחד עם אמה, לזכר פועלו של סבה, ד"ר ישראל קסטנר, שסייע בהצלת יהודי הונגריה, ומשפטו עורר סערה גדולה בזמנו בישראל, והגיע לסיום עגום כאשר קסטנר נרצח בתל אביב.  

"אני לא מסכימה שהוא שנוי במחלוקת", אמרה מיכאלי אצל בן כספית ורוני בראון ב-103FM, "אבל יש פה הסתה פוליטית אפקטיבית, וניצול העובדה שהוא היה כה מסור. אני חושבת שכשהוא עמד מול אייכמן ומול קצין האס אס קורט בכר, הוא היה משוכלל ושמור וידע לנצל אותם ולהשתמש בהם, וכשהוא הגיע לכאן הוא הוריד את השריון לגמרי, כי זה היה החלום, המדינה שבשבילה היינו ציונים כל השנים שם בהונגריה. הוא נתן אמון מוחלט והם פשוט זרקו אותו לכלבים".

 


מיכאלי סיפרה על התרגשותה הרבה במהלך הטקס: "הייתי אמורה לצאת אתמול בלילה לכנס ג'יי סטריט בוושינגטון ולפני כמה שבועות התקשרה אריאלה שאחראית על הטקס בכנסת. מעולם לא השתתפתי בטקס הזה, והיא ביקשה שאדליק נר עם אמי בטקס, ואמרתי שברור ודחיתי את הטיסה. זה משמח ומרגש שזה בא מהכנסת. לא האמנתי שאזיל דמעות בטקס". 
כשנשאלה האם היא סוחבת טראומה מהפרשה השיבה מיכאלי: "אני זה טראומה משנית, הטראומה זו אמא שלי, שהייתה בת תשע כשהתחיל המשפט ובת 11 כשאביה נרצח. היא הייתה הולכת לבית הספר וחשופה כל יום לקללות, יריקות, ומכות, קראו לה בת של רוצח נאצי".