ההשטאג תחת השם #הנפת_הדגל (הפלסטיני) #שריפת_הדגל (הישראלי) מוביל בימים האחרונים ברשתות החברתיות בקרב הפלסטינים, וכוונתם לצעדה מחר, במהלכה מתוכננת שריפה המונית של דגלי ישראל על גבול רצועת עזה. מפגן אחד כזה כבר נראה לחיילי צה"ל העוקבים מקרוב אחר המתרחש ברצועת עזה, מעבר לגבול. אחמד אבו רתימה, חבר ועד ההסברה ב"תהלוכות השיבה הגדולה", שהחלה ביום האדמה ה-30 במרץ ושתגיע לשיאה יהיה ב-15 במאי, אמר שהציבור הפלסטיני ברצועה מתכונן לתהלוכה השלישית, תחת הכינוי "הנפת דגל פלסטין והצתת דגל הכיבוש".
 
"במהלך התהלוכות תהיה נוכחות מסיבית של כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים, שהציבו את התהלוכות בדרכי שלום של רצועת עזה בראש סדר העדיפויות", אמר אבו רתימה וקרא לציבור, גם באמצעות כלי תקשורת המזוהים עם חמאס, לשמור על תהלוכות לא אלימות, ולא להסיט אותן מהמסלול שנקבע להן. "מי שקורא לתהלוכות בקבוקי התבערה, מסיט את התהלוכה של יום שישי מהמסלול", אמר אבו רתימה לביטאון חמאס, "א-ריסאלה". "התהלוכות הללו יימשכו עד להשגת המטרה – זכות השיבה לפי החלטה 194 ושבירת המצור הישראלי מעל רצועת עזה".
 
נראה כי מארגני התהלוכות נהנים מההצלחה הכבירה בזירה הבינלאומית, והם מדגישים כי למרות שהשיא שלהן יהיה ב-15 במאי – אף אחד לא קבע שבכך הן מסתיימות. "התהלוכות השיגו מטרות רבות והפכו להיות כאב ראש רציני בקרב הנהגת ישראל", הוסיף אבו רתימה. "מנהיגי הכיבוש חיים בהיסטריה לאחר שנחשפו הפשעים של הצלפים שלהם נגד מפגינים פלסטינים, והרג הפלסטינים בירי חי או בגז רעיל".

אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל-אקצה
אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל-אקצה


בתוך כך, ברצועת עזה ארגנו פקידי הרשות הפלסטינית הפגנה על אי קבלת משכורותיהם. כתוצאה מכך נאלצה הנהלת בנק פלסטין בעיר עזה להודיע על סגירת סניפי הבנק, מחשש שהמחאה תהפוך לאלימה.