חשד לתג מחיר בכפר עקרבה שבשומרון הנמצא סמוך לשכם.  לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרה כי במסגד בדרום הכפר, רוססו כתובות תג מחיר ונקמה ונעשה ניסיון להצית את דלת הכניסה של המסגד. כוחות משטרה וצבא נכנסו אל תוך הכפר ובודקים את הממצאים בזירה. 


תיעוד ההצתה. צילום: ללא קרדיט

יוסף דירייה, מתאם ועד הגדר אמר, כי "מצלמות האבטחה הראו שמתנחלים נכנסים למסגד ״שייח סעאדה״ שנמצא באזור המערבי של הכפר לקראת השעה 2:00 אחר חצות, ומציתים אותו, ולאחר מכן כתבו סיסמאות גזעניות על קירותיו". שר הדתות ברשות יוסף אדעיס אמר, כי התנהלותה של ממשלת ישראל עלולה להביא למלחמת דת. ״פעולות טרור אלה שפוגעות במקומות הקדושים, הן תוצאה של ההסתה הישראלית על העם הפלסטיני והנהגתו״, הוסיף אדעיס. ״הפגיעה היומית במסגד אל-אקסא ואל-איבראהימי (מערת המכפלה בחברון) - שנמנעה השמעת קול המואזין בו ביום שישי שעבר - היא הוכחה לכך״.
 
ח״כ נחמן שי מהמחנה הציוני אמר בתגובה למעשה כי "במוצאי יום הזיכרון לשואה ולגבורה מציתים יהודים בית תפילה. לפני 80 שנה, בנובמבר 1938, ליל הבדולח, הציתו הנאצים בתי כנסת בכל רחבי גרמניה. כך החלה השמדת העם היהודי בגרמניה ובאירופה. עתה בארץ ישראל יהודים מציתים מסגד, בית תפילה מוסלמי. האנשים האלה אינם יהודים. מי שאינו מכבד בתי תפילה של אחרים, אינו ראוי כי יכבדו את שלו״.

ח״כ עמיר פרץ מסר כי ״ניסיון הצתת המסגד באזור שכם הוא פשע שנאה בזוי ושפל בסדרת הפיגועים של כנופיות ׳תג מחיר׳. מדובר במעשה טרור מסוכן מצד מי שמבקשים להצית מלחמת דת כוללת באזור ועל כן אני מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון לגנות את המעשה הנקלה ומשוכנע כי כוחות הביטחון שלנו יעשו הכל כדי ללכוד את האחראים ולהביא אותם לדין".
 

בית המשפט המחוזי מרכז גזר לפני כשבועיים את דינם של שלושה מורשעים בביצוע פעולות תג מחיר ביהודה ושומרון. אחד המורשעים, בן 16, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בחברות בארגון טרוריסטי, הצתה, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. בית המשפט גזר עליו חמש שנות מאסר. 



נאשם נוסף, שהיה חייל בעת ביצוע העבירות, הורשע, בין היתר, בעבירות הצתה, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, קשר לפשע ועבירות נוספות. בית המשפט גזר עליו 4.5 שנות מאסר. נאשם נוסף הורשע בעבירות היזק בזדון ממניע גזעני, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות ובית משפט גזר עליו 32 חודשי מאסר. הנאשמים גם חויבו לשלם פיצוי מוסכם בסך כ-50 אלף שקל.



 לפי אחד האישומים, הקטין וקטין נוסף ביקשו להעביר מסר לגורמי הממשל במדינת ישראל, לפיו מעצר וחקירת החשודים בפרשת דומא לא יביא לסיכול פיגועי "תג מחיר", וקשרו קשר לבצע פיגוע כלפי האוכלוסייה הערבית. ב-22 בדצמבר 2015 הגיעו השניים לבית בפאתי הכפר ביתילו, בו ישנו באותה עת בני זוג ובנם הפעוט בן ה-9 חודשים. הקטין האחר ריסס על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון". השניים ניפצו חלון סמוך, השליכו רימוני גז צה"ליים לתוך הבית, ונמלטו בריצה מהמקום, כשהם מודעים לעובדה כי בבית נמצאים אנשים. 



לפי אישום נוסף, במהלך חודש נובמבר 2015, על רקע פיגועי טרור שבוצעו באותה עת נגד אזרחים יהודים, גמלה בלבם של השניים החלטה להוציא לפועל פיגוע נקמה, ותכננו להצית מבנה בו שוהים פלסטינים. השניים הגיעו לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה בו ישנו בני המשפחה וזרקו שני בקבוקי תבערה לבית ומיד לאחר מכן נמלטו מהמקום. 



באישום אחר, נטען כי השלושה וכן הקטין הנוסף תכננו לבצע פיגוע תגמול על רצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל. הארבעה יידו אבנים על רכבים פלסטינים, ניפצו שמשות רכב חונה וניקבו את צמיגיו ובהמשך הציתו רכב בכפר ביתילו. בנוסף, הם הצטיידו במקלות עץ ונסעו לכיוון הכפר הפלסטיני ראס כרכר, במטרה להכות ערבי. לאחר שהבחינו במתלונן, בן 63 שעסק באותה עת בעבודה חקלאית, ריססו בפני המתלונן גז מדמיע והכו אותו באמצעות המקלות. 



לפי אישום אחר, הנאשם שהיה חייל בעת ביצוע העבירות נאשם בתקיפת פלסטיני ביחד עם אחרים בסמוך לישוב נחליאל, ובאישום אחר נאשם כי מסר את נשקו האישי, מסוג M-16, לנאשם הקטין ולקטין האחר על מנת שיירו בו, והשלושה ירו יחד בנשק כ-60 כדורים. יצוין כי התיק עודנו מתנהל באשר לשלושה נאשמים נוספים בפרשה.