בתום חקירה שהתנהלה בשבועות האחרונים במשטרת ישראל בימ"ר צפון גובשה תשתית ראיתית כנגד יבגני סמרסקי בן 27 תושב יוקנעם בגין הריגה של אביו החורג, יורי כושר בן ה-53. לפני כחודש בשעות הלילה, סמוך לחצות התקבל דיווח במוקד משטרת ישראל על צעיר בשנות ה-20 שדקר את אביו החורג. כושר נפצע ופונה באורח קשה לבית החולים רמב"ם. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום האירוע, סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים ותוך כדי התקבל דיווח מבית החולים כי מצבו של הקורבן התדרדר והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. 
בליל הרצח הוזנקו למקום הארוע, דירה ברחוב החרמון בעיר יוקנעם, כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדה ניידת, חוקרי זירה, מחלק הרצח של ימ"ר צפון וצוות הפיקוד של מרחב עמקים. לשאלת החוקרים היכן הסכין שבאמצעותה נדקר המנוח, הוביל אותם הנאשם למטבח, פתח את המגירה של הסכו"ם והציג בפניהם סכין מטבח שטופה ועליה טיפות מים. הנאשם נעצר והובא לנקודת המשטרה ביוקנעם. במקביל לחקירתו של הנאשם צוות החוקרים המשיך בחיפוש בדירה ותפס בחדרו שתי חרבות אחת, בהן אחת שבורה.

הסכין שנמצאה בזירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה


בהמשך החקירה עלה כי האב והבן נוהגים לשתות לשכרה ולעתים קרובות מתפתחים ביניהם ריבים המגיעים לכדי צעקות ואלימות. עוד עלה מהחקירה כי ביום האירוע האם, המנוח והנאשם חגגו את יום האישה ושתו יחד שמפניה כאשר בשלב מסוים הבן פרש לחדרו. בהמשך הערב בין המנוח לנאשם פרץ ריב ככל הנראה לגבי עוצמת המוזיקה שהושמעה ע"י המנוח, במהלך הריב המנוח והנאשם הלכו ביניהם מכות כאשר המנוח החזיק בידו סכין.

במהלך הריב הנאשם שלף את החרב שנתפסה בחדרו שאורך להבה 36.6 סנטימטר ואף השתמש בה כנגד המנוח ובשלב מסוים דקר את המנוח שתי דקירות באזור החזה שהובילו למותו של המנוח, על גבי גופתו של המנוח נמצאו סימני חבלה רבים וכן חתכים רבים נוספים ולנאשם נגרם פצע באזור השפתיים במסגרת הריב עם המנוח. הנאשם שהבחין בדם הרב שניגר מהמנוח ביקש מאמו להזמין מד"א ובמקביל ניסה בכוחות עצמו לעצור את הדם. היום כאמור פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

ניסרין אסכנדר-מוסא ועו״ד נג׳מה הייב אבו-מוך שמייצגות את סמרסקי מטעם הסניגוריה הציבורית אמרו כי "מדובר בבחור צעיר בן 24 נטול הרשעות קודמות. נשוי שאשתו בחודש השישי להיריונה. האירוע התרחש בדירתו השכורה על ידי הנאשם אצלו התגוררו אימו ובעלה. הנאשם נחשד ברצח, אך כתב האישום הוגש בגין עבירת הריגה. לאורך כל הדרך טען הנאשם להגנה עצמית ופירט איך במשך תקופה ארוכה המנוח היה שותה לשוכרה ומתעלל בו ובאמו. כתב האישום הוגש רק היום ועל כן ביקשנו דחייה לצורך לימוד חומר החקירה".