אמו של התינוק שטבע למוות בג'קוזי במלון באשדוד חשודה ברציחתו, כך הותר היום (ראשון) לפרסום, זאת לאחר שהודתה במעשה, וטענה שביצעה אותו בעקבות "צו אלוהי". בתוך כך, בהמשך להנחיית הפרקליטות, שוחרר אביו על ידי חוקרי משטרת אשדוד למעצר בית. נציין כי האב חשוד בעבירות של מעורבות וסיוע לאחר המוות. 



במהלך החקירה התברר כי המשפחה שכרה מספר חדרים במלון, והאם התעקשה לקבל את החדר עם הג'קוזי, כפי שציין מנהל המלון, מה שמעלה את החשד כי מדובר באירוע מתוכנן מראש. עוד נודע כי הגרסה הראשונה שמסרה האם אינה תואמת את הממצאים בזירה. עם זאת, לאחר מכן היא מסרה גרסה שונה בתכלית, ובמהלכה הודתה ברצח ואף שחזרה את האירוע.



מלבד זאת, החקירה העלתה חשד לפיו האב יצר קשר עם גורמים שונים לאחר האירוע, וכי הדיווחים שנמסרו בסמוך לאירוע לא היו מדויקים, בלשון המעטה, בשל כשל דוברתי במערך אחת מיחידות ההצלה שפעלה בזירה.



האם הודתה וסיפרה שפעלה כך בשל "צו אלוהי"



כזכור, בעקבות האירוע, שהתרחש בשני באפריל ובו מצא את מותו הפעוט, פתחה משטרת אשדוד בחקירה וכבר בראשיתה עלה חשד למעורבותם של הוריו, האם והאב, לכאורה, בגרימת המוות ובשיבוש מהלכי חקירה.



בתחילה, התקבל במשטרה דיווח על ביצוע החייאה בפעוט בן ארבעה חודשים במלון "מיאמי" בעיר הדרומית, ולאחר מכן נודע כי נקבע מותו. לאחר מיצוי זירה וגביית עדויות ראשונות, הבינו במשטרה שמדובר באירוע חמור ביותר, זאת למרות שהאירוע הוצג בתחילה לשוטרים כתאונת עבודה שכללה החלקה של הפעוט לתוך הג'קוזי.



למעשה, כבר בשלבי החקירה הראשונים לוותה חקירתה של האם במספר גרסאות שונות וסותרות ובסופו של דבר הודתה האם שהיא זו שגרמה להמתת בנה, וזאת לאחר ש"קול אלוהי" ששמעה, לטענתה, ציווה עליה להכניס לתוך המים את הפעוט, וכך עשתה.



כמו כן, בתחילה סברו במשטרה כי האב והאם חשודים במעורבות בגרימת מוות של הפעוט ושיבוש מהלכי חקירה, אולם מאוחר יותר, לנוכח גרסאות שונות של האם וממצאים מהזירה, השתנו החשדות כנגד כל אחד מהמעורבים.



בתוך כך, במסגרת חקירת האירוע התברר גם כי האב ביצע עבירות של ניסיון לכסות על האירוע, אולם לא בהכרח עשה זאת מול בני משפחתו. למעשה, החשד הוא שהאב ניסה להסתיר מערבותו מול גורמים אחרים. עוד עולה מהחקירה כי באירוע המדובר נקשר שמם של למעלה מ-10 מעורבים, בהם בני משפחה וגורמים נוספים, לרבות עובדים במלון, וחלקם בפרשה נבדק אף הוא.



המכון לרפואה משפטית. במשטרה דרשו שהגופה תעבור נתיחה פנימית. צילום: אלוני מור
המכון לרפואה משפטית. במשטרה דרשו שהגופה תעבור נתיחה פנימית. צילום: אלוני מור



חוקרי משטרת אשדוד, המנהלים את החקירה ברגישות ובמקצועיות, עמדו על כך שהגופה תשלח לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, תוך ביצוע נתיחה פנימית (פולשנית) בה.



למרות ההתנגדות ההורים, החליט בית המשפט לקבל את בקשת המשטרה, בלבד שהניתוח יתבצע על פי שלבים על מנת לסייע למיצוי החקירה. בד בבד, עם התקדמותה של החקירה התבסס החשד, לכאורה, כנגד האם, לה ייחסו חוקרי המשטרה עבירה של גרימת מוות בכוונת תחילה ובנסיבות מחמירות.



חוקרי המשטרה המשיכו לחקור באזהרה את האם והאב, שמעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום באשקלון, וזאת חרף חוות דעת של הפסיכיאטר לפיה היא אינה כשירה לעמוד לדין.



ביום חמישי שעבר הוארך מעצר האב עד מחר, אולם בבחינה נוספת של הפרקליטות והתייעצות עם צוות החוקרים, הוחלט כי אין מקום להשאיר את האב במעצר, וכי ניתן לשחררו בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית וערבויות מתאימות.



כאמור, מעצרה של האם הוארך, ובפרקליטות נוטים להגיש כתב אישום נגדה כבר בתקופה הקרובה. עוד נציין כי במהלך חקירתם, מסרו השניים ריבוי של גרסאות סותרות אשר הקשו על מהלך החקירה, אולם חיזקו את החשד לגבי מעורבותם, הן בגרימת המוות מצד האישה, והן בבחינת סיוע מצדו של האב. החקירה נמשכת.



פרקליטיה של האם, עורכי הדין מיכאל בוסקילה ושני פרג'ון אמרו כי "המדובר בתיק בו ככל שנפרסת בפנינו תמונה רחבה יותר, לרבות חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, ניתן לומר שהמדובר בסיפור עצוב וקשה לא רק בשל התוצאות הטרגיות. מהיום הראשון בו ביקרנו את הלקוחה שלנו ניכר היה כי המדובר במי שמצבה הנפשי מעורר ומחייב ברור מיידי. בית המשפט נעתר לבקשתנו ובימים האחרונים אף הורה על אשפוזה בצו כפוי. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לגרסה אותה מסרה שכן דברים אלו עדיין מתבררים במסגרת החקירה המשטרתית".