ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (שלישי) את ביצוען של בדיקות פוליגרף לקצינים בכירים, בין היתר, בנושא הדלפות לתקשורת. הדיון נערך בעקבות אישור החוק שיזם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שחייב את אישורה של ועדת הכנסת לנושאים שלגביהם ניתן יהיה לבדוק קצינים בכירים וקצינים המועמדים לתפקיד בכיר במשטרה.
 הוועדה אישרה כי ניתן יהיה לבצע בדיקות פוליגרף בנושאים הבאים: ביצוע עבירות פליליות, שימוש בסמים, ניצול יחסי מרות והדלפת מידע מסווג לגורמים בלתי מוסמכים, כולל אמצעי תקשורת. 

דחף לצעד. ארדן. צילום: טוויטר
דחף לצעד. ארדן. צילום: טוויטר
האישור שניתן נוגע לקצינים בכירים מדרגת ניצב ומשנה ומעלה, מפקדי תחנות משטרה, מפקדי יחידות מרכזיות (ימ"ר) וראשי מפלג ביחידה הארצית וביחידה מרכזית. האישור כולל גם מועמדים לקבל דרגת ניצב, וכן מועמדים לתפקיד בדרגת תת ניצב לתפקידי חבר סגל הפיקוד הכללי, ראש יחידה ארצית, ראש חטיבה באגף המבצעים או ראש חטיבה באגף החקירות והמודיעין. 
 

בחודש יולי האחרון אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את "חוק הפוליגרף" שיזם ארדן, המאפשר ביצוע בדיקה לקצינים המועמדים לתפקידים בכירים ורגישים. בחוק נקבע כי אישור סופי לנושאים שלגביהם ניתן יהיה לבצע בדיקה שכזו יינתן על ידי ועדת הפנים של הכנסת. 
ארדן בירך היום על המצב: "האישור שניתן היום והחוק שיזמתי נועדו לחזק את המשטרה. בדיקות הפוליגרף שיעסקו גם בסוגיית ההדלפות לתקשורת יגבירו את אמון הציבור במשטרה, ויובילו לכך שרק מפקדים נקיים מכל רבב, יוכלו לכהן בתפקידים בכירים ורגישים".