אירוע חמור ומכוער התרחש הערב (שלישי) בעיר לוד, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כאשר תושבים בעיר דיווחו על זיקוקים שנורו בעת הצפירה לזכר הנופלים. תושבים בעיר המעורבת זעמו והעלו תגובות קשות ברשתות החברתיות. אחד מהם סיפר: "במהלך הצפירה לזכר חללי מערכות ישראל והנרצחים בפעולות האיבה, היו תושבים בעיר שבמקום לחלוק כבוד לנופלים ירו זיקוקים לאוויר". המשטרה הגיעה למקום בעקבות הדיווחים ואף ביצעה מעצרים וחוקרת את נסיבות האירוע. 



ראש עיריית לוד יאיר רביבו הגיב לאירוע: "ברגעים אלה כוחות משטרה כבר פושטים על הבית ותחנת הרכבת, ואני מבטיח לכם שהיד שהפעילה את הזיקוקים תקלל את היום הזה בו היא נולדה. זאת חציית קו שלא נוכל להשלים עימה, להם יש עפיפונים וזיקוקים,  אבל לנו יש מדינה לתפארת, ומחר בערב ב"ה אלו יהיו מטחי זיקוקים של כבוד, של גאווה, להם יש עליבות ולנו יש ניצחון, תחי מדינת ישראל". סגן ראש העיר אף קרא להרוס את הבית של היורים. 

תושבת העיר ויקי דור סיפרה: "משתפת חוויה כואבת וצורמת במיוחד. ברקע הצפירה - זיקוקי דינור של "בני דודנו". אני בבית הוריי בלוד, עיר מעורבת שתמיד היוותה מופת ודוגמה ליחסי שכנות ביננו לבני דודנו. השנה? הגבול נחצה בפעם הראשונה.  בעת הצפירה, הושמעו ברקע זיקוקי דינור בשמיים. הרגשתי שבא לי לצאת החוצה מבית הוריי ולצרוח חזק יותר מרעש הזיקוקים. זה היה נורא!. איך אפשר לעמוד דום, לבכות את זכר הנופלים, האנשים שאיבדו את חייהם (גם הם כאן בזכותם), על רקע זיקוקים? זאת היתה חוצפה ונבזות, שבחיים לא חוויתי כמותה.  אני מאוד מקווה שהמשטרה תשיג את אלה שהעזו לעשות זאת ותבוא עימם חשבון. עדיין נסערת". 


היא הוסיפה: "אין לי מילים, אין לי מילים. אני עדיין בשוק. ראש העיר אמר שהם ישלמו על זה מחיר ואני מקווה שזה אכן יקרה. בלוד שומרים על סטטוס קוו בין יהודים וערבים, ואני מאוד מקווה שזה אירוע חד פעמי"