שר התקשורת איוב קרא, נציגה הבולט של העדה הדרוזית בישראל, הוא אח שכול. פעמיים. אחיו הבכור מת מפצעיו בבית החולים לאחר שנפגע מקטיושה במהלך פעילות מבצעית בשטח לבנון. במהלך מבצע 'שלום הגליל' נפצע קרא עצמו בהפגזה קשה בגזרה המערבית, ולאחר מכן קיבל את הבשורה שאחיו הצעיר נהרג בגזרה המזרחית. "זה יום עצוב ביותר כי הפצע נפתח מחדש", אמר הבוקר (רביעי) קרא  בתוכנית "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין של קשת בערוץ 12.



"המכה היותר קשה הייתה הדפיקות בדלת הבית בשש בבוקר. אחי היה אמור לצאת לקורס מכי"ם. אמרו לי שהוא נהרג בלילה ואני לא הבנתי איך, הרי דיברתי איתו בלילה, אלוהים ישמור". 



 

איך השפיע המוות של אחיך על התפקיד שלך בתא המשפחתי?
"אבא שלי התגמד כל הזמן וכל הזמן אמרתי לו, תאכל, תאכל, עד שאתה מבין שהוא בעצם לא רוצה לחיות. שלחנו אותו ל'הדסה', שיצילו אותו, אבל הוא לא אכל, ברח מבית החולים. אתה מבין לאן זה מוביל ועל הדרך בגלל הטרגדיה אתה מאבד שני הורים מצער. לאימי הייתה משאלה אחרונה לפני מותה. היא אמרה לי תעשה שישה ילדים. אם תעשה שניים זה עבורך. ארבעה נוספים זה שניים עבור כל אח שלך." 

כמה ילדים יש לך היום?
"שישה. אם לא תעשה את זה הטרור ניצח. ככה היא אמרה לי, במילים האלה. אני שמח שהם לא צריכים לשרת בקרבי. בן אחד התקבל לאחת היחידות המובחרות, הוא עדיין לא התגייס. בת אחת שיש לה פטור אמרה שהיא לא מתגייסת לשום מקום. בת אחרת שירתה את המדינה ולומדת עכשיו רפואה. היא לא הסכימה להתחיל ללמוד עד שתשרת את המדינה. כך היא אמרה לי".

קרא המשיך: "לפני קום מדינת ישראל, סבי היה נציג ב'קרן היסוד'. בגלל ששמר על האינטרסים של המדינה, נרצחו שני דודי".

בוא נדבר על החיבור בין העדה הדרוזית לישראל. כמה חללים דרוזים יש?
"425 חללים, קרוב ל-3% מהתושבים הדרוזים. זה מטורף אבל למרות זאת הגיוס לצה"ל בקרבם הוא 10 אחוזים".

לאן הם הולכים?
"קרביות, חי"ר, קצין  צנחנים ראשי. יש מוטיבציה לשרת למרות ההשגות בעניין החברתי-כלכלי. העדה מרגישה שהיא נותנת המון אבל החיילים לא מקבלים תמורה כשהם משתחררים. הם ישראלים, פטריוטים. הם מרגישים  שוויון מוחלט במערכת הביטחון אבל בחיים האזרחיים אין שוויון. יש פער עצום בכפרים שהם חיים בהם".

אז למה אתה לא עושה מהפכה?
"עשינו ועושים, יש פערים של עשרות שנים שצריך לגשר עליהם. עשינו תוכנית מיוחדת וברורה בממשלה בשילוב השר דרעי כשצירפנו את העדה למדד הסוציואקונומי אבל הפערים עדיין ממש גדולים".