שר החינוך, נפתלי בנט, הנחה היום (שישי) את מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ללמד במהלך השבוע הבא את נאומה של כלת פרס ישראל, מרים פרץ, אותו נשאה אמש בשם חתני וכלות הפרס. צוותי המקצוע במשרד יגבשו מערכי שיעור על בסיס הנאום אשר יילמדו בבתי ספר בכל רחבי הארץ.




בנט הסביר: ״מרים פרץ, אם הבנים, האם של כולנו, איחדה ורוממה אמש בנאומה אומה שלמה כאשר הצליחה לצייר במילים את כמיהתה של החברה הישראלית כולה לאחדות ולשותפות. סיפורה של מרים, ובעיקרו בחירתה להמשיך לחיות ולהחיות דורות של תלמידים בכוח אישיותה, הם דוגמה ומופת לכולנו. במהלך השבוע הבא ילמדו תלמידי ישראל אודות הנאום, הערכים אותם הוא מבטא והמסרים המשמעותיים אשר הביאה מרים בפני מדינת ישראל. זכינו כולנו לשמוע אמש דברי אלוקים חיים, עתה נוודא כי אלו יחלחלו גם לדור הבא". 

דויד גרוסמן מקבל את הפרס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מרים פרץ, כלת פרס ישראל לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית, שכלה את בניה אוריאל ואלירז ז״ל בקרבות בלבנון ובעזה. את הפרס קיבלה על פועלה החינוכי לאורך שנים רבות. 

פרץ, שנאמה בשמם של הזוכים בפרס אמרה כי "לא ידעתי שיבוא יום ואתן את היקר לי מכל לארצי - את בני אוריאל ואלירז. אבל מולדת לא בונים רק בכאב ובדמעות, אלא גם בנתינה מתמשכת לאורך שנים. אני גאה להשתייך למשפחה שבחרה לעסוק בחינוך מתוך אמונה, שזו הדרך לפרוץ את חומות הבערות והדלות". 

פרץ המשיכה וסיפרה ש"יש לי לב אחד שנשבר 3 פעמים בהודעות שבר נוראיות: נפילת בני אוריאל בקרב בלבנון, פטירת אליעזר אישי משברון לב ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה. עם הלב הזה יצאתי אל עמי, ובמילים פשוטות, בשפת הלב השבור דיברתי על הארץ ומורשתה, על הבחירה בטוב, על השמחה, על הדבקות בחיים, על אחריות ומעורבות חברתית ומתוך הלב הזה שפועמת בו אמונה בארץ הזאת ובעם הזה, מתוך תהומות הכאב נבעו מעיינות של אהבה. ושהלב מלא אמונה, הוא יכול לעמוד באתגרים קשים, ליצור יצירות גדולות. הפכתי את יגוני לניגון חדש".