טרגדיה בדרום: פעוט כבן שלוש טבע היום (שישי) למוות בצימר במושב שדה צבי. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשמצבו אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.



חובש בכיר במד"א אניס אבו דעבס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפעוט שוכב סמוך לשפת הבריכה בחצר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבוצעות בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ופינינו אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה מתקדמות לבי"ח כשמצבו אנוש".



מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, מתו 161 ילדים בישראל עקב טביעה. עד כה, בשנת 2018 מתו ארבעה ילדים מטביעה.


בשנת 2017 מתו 15 ילדים מטביעה.



אורלי סילבינגר מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים בגיל הרך וילדים שאינם יודעים לשחות חייבים בהשגחה צמודה של מבוגר ליד מקורות מים, כאשר הם בקשר עין, במרחק נגיעה ופנויים מכל עיסוק. בנוסף, יש לדאוג לאמצעים למניעת גישת הילדים לבריכה שהינם קריטיים להצלת חיים ומהווים שכבת הגנה נוספת להשגחה ההורית. יש לגדר את הבריכה הפרטית באופן מלא ולהתקין מנגנוני נעילה עצמית על השערים. כמו כן יש לדאוג לאמצעים לכיסוי הבריכה".