החלטתה של השחקנית הישראלית-אמריקאית נטלי פורטמן לא להגיע לישראל לקבל את פרס בראשית, עוררה היום (שבת) תגובות סוערות ברשת. היחצ"ן רני רהב תקף בחריפות את השחקנית בטוויטר ואמר שהיא צריכה "להתבייש" ו"לייצג את חמאס". דבריו עוררו תגובות מנוגדות מחלק מהגולשים, בהם עיתונאי מעריב רון קופמן שכינה אותו "דגנרט" ו"שרלטן".

בתגובה להודעתה של פורטמן, איש יחסי הציבור צייץ בעברית ובאנגלית: "הגברת פורטמן המאוד לא יקרה, אנא אל תבואי לעולם, לא עכשיו ולא אף פעם, תתביישי לך! מאיפה יש לך את החוצפה הזו! לצערי רק שיפלו לך טילים מעל הבית כמו לתושבי אשקלון אשדוד ועוטף עזה, רק אז תביני מה זה. אולי תפתחי מהבית חברת יח"צנות ותייצגי את חמאס". 



נטלי פורטמן בישראל, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נטלי פורטמן בישראל, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


שדר הרדיו בועז כהן התנגד לדבריו של רהב, וכתב: "מר רני רהב הנכבד, טילים נפלו על כל מקום בארץ. גם בסביון (במלחמת המפרץ) וגם בגני תקווה (בצוק איתן). ועדיין, יש אנשים עם דעות שונות וזכותם להביע את דעותיהם ולנהוג כרצונם, מבלי שתגער בהם". לכך הגיב רהב: "במידה והיתה גרה כאן זכותה לומר כאן הכל! לא בחוץ. תודה לך על המשוב מאוד מכבד את דעתך, היא יכלה לסרב בתחילה לקבל את הפרס, הנזק שגרמה לנו הפעם לא ייסלח לה לעולם".

היחצ"ן הגיב לגולש אחר שביקר אותו, וכתב: "אולי לך חביבי, זה לא עושה עלי רושם הניסיון להלך אימה ...לא יעלה על הדעת שישראלי כזה או אחר מפורסם יותר או פחות יעשה לנו נזק אדיר כזה, ואנו נשתוק רק כי כמוך יגידו זכותה... אז נכון זכותה! אבל גם זכותי!".

עיתונאי מעריב, רון קופמן, התערב בשלב זה ותקף את דבריו של רהב: "צודק, זו זכותך.  וגם זכותי לומר לך שאתה דגנרט.  הפכת להיות הסלקטור למי מותר ולמי אסור? ואם הייתה לקוחה של הלשון שלך, אז היה מותר לה? שרלטן", כתב קופמן.