סרטון שפורסם היום (ראשון) באתר "הקול היהודי" ביצהר, אותו צילם אוריאל דויטש, חושף תיעוד יוצא דופן של מעצר קטין על ידי שוטרים שהתחפשו למתנחלים, במהלכו פורצים הראשונים, מכניסים את העצור לרכב ונוסעים מהמקום, במה שנראה דומה לפעולת הסתערבות. מהמשטרה נמסר כי "גם על פי הסרטון ניתן לראות בבירור שלא בוצע שום אקט של אלימות. מדובר בהליך מעצר של קטין, נגדו הוצא צו מעצר מבעוד מועד. הוא הוגדר כדרוש לחקירה, וברגע שהתנגד הבלשים הובילו אותו לניידת, ומשם למשטרת ירושלים. מעבר לכך, לא נעשה שימוש באלימות, ולא נראה אקט של אלימות כלשהו מצד הבלשים".



בקטע הווידאו נצפים משרתי כוחות הביטחון כשהם מתוך רכב הנושא מדבקות מקומיות, בהן "ארץ ישראל לעם ישראל", "עקירת יישובים קורעת את העם", "אין ערבים אין פיגועים" ועוד, כשעליהם מטפחות, ציציות וכיפות.

לפני כשבוע, במהלך משימה צבאית בסמוך לישוב איתמר שבשומרון, הותקף כוח צה״ל ששהה במקום על ידי מתנחלים באלימות וזריקת אבנים, עד כדי סיכון הכוח.


החיילים הגיבו בשימוש בגז מדמיע, אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר להרחקת הפורעים. מאוחר יותר נעצרו שלושה חשודים והועברו לחקירה במשטרת ישראל. מצה״ל נמסר אז כי הוא "רואה בחומרה רבה הפעלת אלימות כלפי כוחותיו וימשיכו באכיפת החוק והסדר בשיתוף שאר כוחות הביטחון".



מארגון "חוננו", שמסייע לנערים, נמסר כי כוח צה"ל שהגיע במהלך השבת לפנות מאחז סמוך ליישוב איתמר, ירה גז ואף ירי חי כלפי נערים, חלקם קטינים ששהו במקום. ע"פ עדויות הנערים הירי חי אף היה בסמוך לראשיהם של חלק מהקטינים. הנערים עלו למאחז "ראש יוסף" לפני כשלושה שבועות, הקימו במקום מבנה ומתגוררים במקום. בכניסת השבת הגיע כח צה"ל בפיקודו של מח"ט שומרון גלעד עמית בליווי שופל צבאי לפנות את המאחז ולהרוס את המבנה, ניסיון שלא צלח.