בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) 15 שנות מאסר על כאמל דיאב (63) לאחר שהורשע בהריגת אנג'ליק נעים ז"ל (32), אולגה אשקר ז"ל (38) וקלואי נעים בשנת 2016. דיאב הורשע בכך שפגע ברכבן של שלוש קורבנותיו בצומת פורדיס כאשר הוא חצה במשאיתו את הצומת באור אדום, כשהוא תחת השפעת הרואין. בנוסף ל-15 שנות המאסר, נגזרו על דיאב 24 חודשי מאסר על תנאי, פיצויים בסך 240 אלף שקל למשפחות הקורבנות, ורישיונו נפסל לצמיתות.



תיעוד התאונה הקטלנית בכביש 4, ליד פורדיס

בין שיקולי העונש שפורטו בהחלטת בית הדין נכתב כי "יש לציין את עברו הפלילי של הנאשם, ובייחוד עברו בעבירות סמים וההיקף הגדול של עברות תנועה בהן הוא הורשע", תוך ציון כי כנהג משאית, מוטלת עליו חובת זהירות מוגברת לעומת נהג רגיל. בנוסך לכך נכתב כי הנאשם "הפר בצורה בוטה כל אמת מידה של התנהגות סבירה וחוקית, וגילה פזיזות והעדר אכפתיות לסובבים אותו". בנוסף נכתב כי "אילולא פעולותיו ומחדליו של הנאשם, לא הייתה כל סיבה שקורבנותיו היו צריכים לחשוש לחייהם כאשר ניסו לחצות צומת מרומזר ומואר היטב באופן חוקי, שניות ארוכות לאחר שהרמזור לירוק לכיוון נסיעתם". עם זאת ציין בית המשפט את גילו המבוגר של דיאב ואת מחלת הסרטן בה לקה בגזר הדין.




המנוחה עפה מהרכב והוטלה על הכביש



כזכור, התאונה בה הורשע דיאב התרחשה בחודש אוגוסט בצומת פורדיס, אז פגע דיאב ברכבן של הקורבנות כשהוא במשאית, בנוסף לשלוש ההרוגות נפצעו שניים נוספים בתאונה. בסרטון מזירת התאונה נראה הרכב בו נסעו שלוש ההרוגות חוצה את הצומת, כשממול חוצה רכב אחר. לאחר מספר שניות מגיחה המשאית לתוך הצומת ופוגעת בעוצמה ברכב וגורמת לו להסתובב לעבר הנתיב הנגדי. המשאית עצרה כמה מאות מטרים מהצומת.



בעקבות התאונה, נהדף הרכב הפרטי למסלול הנגדי והחל להסתובב. תוך כדי כך המנוחה אולגה עפה מן הרכב והוטלה על הכביש. הרכב נעצר רק לאחר שפגע בחומה הנמצאת בצד הימני של המסלול הנגדי בכביש. הנאשם, שלא בלם את המשאית, המשיך בנסיעה ונעצר במרחק של כ- 180 מטרים ממקום התאונה. כאמור, כתוצאה ממנה נגרם מותן של אולגה, אנג'ליק, והתינוקת. כמו כן, נפגע הנהג רמזי ונגרמו לו פגיעות ראש, פגיעת חזה קשה ושברים. גם הנוסע סעיד נפגע בראשו, ונגרמו לו שברים בעצמות הפנים ובאף. יש לציין כי גם היום, במועד הגשת כתב האישום, הנהג רמזי והנוסע סעיד עדיין מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה.



זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א
זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א