יהדות ארצות הברית היא אולי אחת מהתומכות הגדולות ביותר שיש לישראל, בעיקר מבחינה פיננסית, אך גם בתוכה יש הרבה מאוד אנשים אשר מתנגדים למדיניות הישראלית כיום, ורואים בה כבעייתית. אחת מהן היא השחקנית נטלי פורטמן, אשר סירבה להגיע ולקבל את פרס "בראשית", על מנת שלא להיראות ולהצטייר כתומכת בראש הממשלה, בנימין נתניהו. הסירוב להגיע לישראל עורר סערה, כשהזעם היה כי פורטמן משמשת בעצם כתומכת במתנגדי ישראל וכמובן בתנועת ה-BDS, דבר שהוכחש על ידה.



מי שהתייחס לפורטמן, ובכלל לתהליכים האחרונים בחברה הישראלית והאמריקאית הוא ד"ר גדי טאוב, מומחה להיסטוריה של ארצות הברית באוניברסיטה העברית בירושלים (שם גם למדה פורטמן). טאוב התייחס לשחקנית, וביטל את דבריה, כשהוא מכנה אותה אנאלפביתית פוליטית: "פורטמן בעצמה לא כזאת חשובה, היא סוג של אנאלפבתית פוליטית. אם את לא יודעת את ההבדל בין להחרים ולא להסכים עם ראש מדינה, זה אומר שאת נותנת במה לדה לגיטימציה. אפשר לראות בזה אות מבשר רעה, מפני שארצות הברית חווה עכשיו התפרקות והתמוטטות של השיח הפוליטי הדמוקרטי".



טאוב הוסיף לאחר מכן: "את הניצנים של זה רואים באוניברסיטאות, ובמעוף הציפור ניתן לראות ששני המחנות הפוליטיים לא מתווכחים יותר, הם בעיקר עושים דה לגיטימציה אחד לשני, כל אחד חושב שהשני הוא התגלמות השטן, הליברלים לא מסוגלים לראות את טראמפ, וההפך. אם אין אופוזיציה נאמנה, שרוצה בטובת המדינה ולא רק נגד המנהיג, אתה עושה דה לגיטימציה, אתה ממוטט את השיח הדמוקרטי". 

  
בדרך כלל תופעות כאלה מגיעות אלינו אחרי 10 שנים, אבל הבעיה היא שזה כבר כאן
"אני מרגיש שבמידה רבה כן. המחנות עוסקים בדה לגיטימציה, במקום בשאר הדברים. זה דבר מסוכן לדמוקרטיה, כי הדמוקרטיה בנויה, כי הגבולות הם בגבול הלגיטימי. אני די נדהם מהעניין שהשמאל לא רואה שמה שהוא עושה לנתניהו עכשיו זה מה שהימין עשה. בין לשים את רבין במדי SS לבין להגיד שנתניהו מדרדר אותנו לנאציזם, אין הבדל כזה גדול".
אולי הדיסוננס בינינו לבין יהדות ארה"ב הוא מובנה. הם צריכים להיות ליברלים, אנחנו לא דומים
"הזהות שלהם היא לאומית ולא דתית. הדבר הבולט בעיניי הוא שזה שטראמפ תומך בישראל, זה מכתים את ישראל. זה הציר שאפשר לנטלי פורטמן, לא להבין מה היא עושה. זה קצת דומה לפונדמנטליזם המוסלמי, טראמפ הוא השטן הגדול, נתניהו הוא השטן הקטן".
הסכנה הגדולה ליהדות זה השמאל מיהדות ארה"ב
"זה נכון, אנחנו רואים את הדבר הזה בכל רחבי המערב, שהתמכר לתקינות הפוליטית, שמניחה שהמערב הוא חזק, והחטאים שלו הם חשובים. כל מי שחלש לעולם צודק".