בתום דיון שקיים הערב (שני) מפקד המחוז הדרומי, ניצב מוטי כהן, בעקבות שני האירועים החמורים האחרונים שהתרחשו ביום שישי האחרון והבוקר בדרום, הוחלט על נקיטה באמצעים חמורים כנגד המתפרעים בדרך, ואלו המפרים את הסדר הציבורי ומהווים סכנה לשלום הציבור, תוך כדי פעולות בריוניות. במקביל, מחר בבוקר יכנס השר גלעד ארדן דיון דחוף במחוז דרום של המשטרה, בו ישתתפו גם מפקד מחוז דרום, מפקד מג"ב דרום וכל הגורמים הרלוונטיים. בדיון יוצגו לשר תכניות המשטרה למאבק הירי הבלתי חוקי ולהגברת האכיפה בכבישי הדרום. כמו כן, ישמע השר על המצב בשטח מפי ראשי הרשויות בדרום.



במסגרת זו, הוקם כח משימה בראשותו של סגן ניצב יוסי אביסרור, סגן מפקד תחנת באר שבע, שהחל משעות הבוקר יתמקם בצירי התנועה המדוברים, ויפקח על לוחמים ושוטרי התנועה, שיטפלו בכל עבירת בריונות שתתגלה באותם כבישים. במקביל, תתבצע הלילה פעילות מבצעית של לוחמי יחידת מגן במשטרה, במטרה לאתר מעורבים נוספים באירוע הירי שהתרחש בדרך לחתונה.



נדגיש כי בשעות אחר הצהריים שוחרר למעצר בית החתן, צעיר בן 20 משגב שלום, וזאת לאחר שהשופט קבע שאין צורך בהארכת מעצרו, וכי כדאי להסתפק במעצר בית, זאת חרף העובדה שמממצאי החקירה עולה כי החתן היה בתוך חבורת היורים.



ארדן עם אלשיך. דיון דחוף בעקבות האירועים האחרונים. צילום: פלאש 90
ארדן עם אלשיך. דיון דחוף בעקבות האירועים האחרונים. צילום: פלאש 90



ראוי ציין גם ביחס לאירוע הקטטה מהבוקר, שתועד אף הוא במצלמות אבטחה ובו נטלו חלק שלושה חשודים, כי חוקרי ימ"ר נגב ביצעו את מעצרו של אחד החשודים, שתועד כשהוא רעול פנים, והוא הובא הערב לחקירה בתחנת באר שבע.



מדובר בצעיר תושב פזורת רמת חובב, ובמשטרה עושים מאמצים לאתר את שני החשודים הנוספים שהשתתפו באותה קטטה אלימה. על פי הנחיית מפקד המחוז, יתוגבר באופן משמעותי מערך השוטרים בצירי התנועה בהם אירעו מקרי הבריונות, ותתבצע החמרה חריפה במערך האכיפה כנגד אותם פורעים.



נדגיש כי מאז תחילת שנת 2018 נרשמו על ידי שוטרי אגף התנועה ושוטרי משטרת באר שבע 15,000 דוחות בגין עבירות בריונות, מהירות, אי ציות לתמרורים ונהיגה ללא רישיון בר תוקף.



כתוצאה מאותה אכיפה נרשמה ירידה בשיעור 28% במספר תאונות הדרכים הקטלניות, שאירעו באותם כבישים, וכן ירידה בשיעור של 40% במספר ההרוגים באותן תאונות.



במשטרה מבהירים כי נקיטת הפעולות המשמעותיות והמידיות אינן רק קצה קצהו של מאבק עיקש למיגור תופעת הבריונות, וכי החל ממחר בבוקר תיערך בחינה מחודשת, בסיומה ייקבע כמה שוטרים ולוחמים ימוקמו באותם צירי תנועה, כחלק במאבק באותן תופעות פרועות.