יממה לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ כי נוהל גירוש המסתננים יופסק, וזאת בשל קריסת הסכמי המדינות השלישיות, חברת מועצת עיריית תל אביב, סוזי כהן-צמח, הפועלת נגד שהותם של מבקשי המקלט בישראל תקפה את הממשלה ואיימה: "המאבק עומד להשתנות". בראיון שנתנה הבוקר (רביעי) כהן-צמח לרזי ברקאי בגל"צ אמרה חברת המועצה: "בחרתי בממשלה שחשבתי שיכולה לפתור את הבעיה, אבל אני לא מופתעת".



כהן-צמח המשיכה ואמרה: "הפסקנו להיות ילדי הכאפות של הממשלה. אנחנו נפעל בדרכים חדשות, אנחנו עומדים להבעיר את המדינה ואתם תשמעו עלינו, המאבק עומד להיות שונה ממה שהיה עד עכשיו", כהן-צמח פנתה לממשלה וקראה לה "להפסיק עם המשחקים, ועם ההבטחות והסיבובים, אנחנו מסירים את הכפפות".



בנוגע לפיתרון שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, חקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר עקיפה של בג"ץ, אמרה חברת המועצה כי היא לא מאמינה בה, והסבירה: "זה לא פתרון לסוגיה, ויש המון דברים שלא בג"ץ אחראי לה אלא המדינה, כמו חוק הפיקדון או סגירת מתקן חולות. אני מסיירת ערב ערב בדרום תל אביב ואני אומרת שאנחנו במצב הרבה יותר קשה מבחינת הפשיעה שלהם. אפילו המשטרה מודה שהיא איבדה את ההרתעה מול המסתננים".

בתשובה לשאלה, האם נתניהו טעה כשחזר מההסכם שהגיע אליו עם נציבות הפליטים של האו"ם, היא ענתה: "הממשלה באמת נכנסה למבוי סתום, אבל אנחנו לא מוכנים לחיות במציאות הזאת ההסכם עם האו"ם לא היה פותר לי את הבעיה ואנחנו לא צריכים מנהלות של ג'ובים, אנחנו צריכים שהממשלה תצא לעבודה", עוד היא הוסיפה כי לפי תחושת הבטן שלה כחברת ליכוד, נתניהו מכוון לבחירות, ואמרה: "ביבי צריך לדאוג ממה שייקרה בבחירות בדרום תל אביב בגלל המסתננים".