הפעיל החברתי אלדד יניב התייחס היום (רביעי) בתכניתו ב-103FM לפסקת ההתגברות ולהתנהלות הכוללת של הממשלה המובלת על ידי בנימין נתניהו והליכוד. יניב תקף את חברי הכנסת והמפלגה באומרו כי "אין דבר מטורף יותר מהמהלך של הממשלה לחסל את בג"ץ. לביבי, שקד ובנט יש מזל מאלוהים שבגין אינו בן החיים, אחרת - הוא היה נכנס בהם. הם קוראים לעצמם ממשיכי מנחם בגין? איך אתם לא מתביישים לומר שאתם ממשיכים את דרכו כשהוא הכריז שבג"ץ הוא בית המשפט של העם". 



עוד דיבר יניב על דרכו ויחסו של בגין לבג"ץ ואמר ש"בגין טען שהוא חשש שהשלטון יחוקק חוק שפוגע בזכויות האזרח, שהמשפט הבלתי תלוי הוא המבצר האחרון של ישראל וכל עוד הוא קיים ישנה תוחלת להדיפת הגל. כשהוא נופל אין עוד מציל לאדם הנשחק בין אבני הסררה". יניב התייחס גם לשני החוקים שחוקק יצחק שמיר, חוקי היסוד החשובים - חוק יסוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק. חוקים אלו, לטענת יניב, מאפשרים לבית המשפט העליון לקיים את הצוואה של בגין ו"להגן על אזרחי מדינת ישראל כשהשלטון מנצל את הרוב הזמני שהרוויח ומעביר חוקים שדורסים את זכויות היסוד". 



לבסוף, סיכם יניב במילים "אנחנו צריכים להתעורר, זה עניין של ימין או שמאל, עוד מעט תהיה כאן ממשלה אחרת והימין יגיעו לאופוזיציה, כשהם ירצו לפנות לבג"ץ הם יגלו שהם לקחו לו את כל הכוח והוא לא יכול עוד להגן עליהם. 50% מהציבור קורא להוריד את הידיים מבית המשפט העליון וקורא לבצע את ההליך הזה בהידברות. לא תהיה כאן מלחמת אחים אך אזרחי ישראל לא יתנו לכם לעשות את המעשה המטורף הזה ולא יעזור לכם כלום".






עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן