פתאום, באמצע היום (רביעי) ישראל התכסתה בגשם אדיר, שיטפונות, וברד בגודל שלא רגילים לראות אפילו בדצמבר. לאחר שבשעות הבוקר היה נראה כי לא מדובר במשהו דרמטי, הפעם נראה כי ישראל תיכנס ליומיים לא פשוטים מבחינת פקקים, תשתיות, וכל הבעיות הרגילות שאנחנו רגילים להם. חזאי חדשות 10, דני רופ, התייחס למכ"ם הגשמים וסיפר כיצד תימשך הסופה: "כל התופעות הכי משוגעות שיכולות להיות בשמיים קרו כאן היום. בניגוד לשלג, ברד יכול לרדת גם שאנחנו נמצאים בטמפרטורה של למעלה מאפס מעלות.



"באמצעות תופעת 'ענן הקומולונימבוס', הטיפות מגיעות לאפס מעלות וצונחות במהירות כשהן נותרות קפואות וכך נוצר הברד. כשהוא ירד, היתה עוצמה מאוד גדולה והגרגר לא הצליח להשיל את השכבות שלו, וירד בגודל גדול. בתוך הענן יש זרמים עולים, בעיקר שהענן נבנה, הוא זורק את הטיפה למעלה בתוך הענן. צריך להבין שהפסגה שלו היא בגודל של כמעט עשרה קילומטר. אף אחד לא רוצה אחד כזה. ראינו היום תמונות של מכוניות שניזוקו בראשון לציון ובדימונה. אגב, אני לא חושב שזה מכסה נזקים לביטוח, שחטפו מכה מזה. לדוגמה, בקצרין היה אובך מירדן, ועל זה היו סופות רעמים, יש תמונה מדהימה של שמיים אדומים עם ברק, שמצטלמת יפה".

 
לאחר מכן הוסיף רופ והזהיר: "מזג האוויר הזה הוא אלים. גם ביומיים הקרובים, בכל מקום בארץ, פתאום זה יכל לקרות. גדל לו ענן בתל אביב, רואים את זה במכ"ם. אני לא רוצה להפחיד אף אחד, אבל יש סיכוי לקבל גם דברים שקרובים לטורנדו. "אנחנו רק בתחילת הסערה. זה פוגע רבות בחקלאות וביומיים הקרובים אנחנו צפויים לגשם פתאומי כפי שחווינו היום. בשעה האחרונה יכולנו לראות בוודאות במכ"ם את ענן הקומולונימבוס גדל ברחבי תל אביב. מבלי להלחיץ אף אחד, אלו תנאי מזג אוויר קיצוניים ולא מן הנמנע שייווצר טורנדו בישראל".
 
לסיום הבהיר: "מבחינת המטאורולוגית משק המים במצב נורא, זוהי שנת הבצורת החמישית ברציפות במדינת ישראל ובקרוב יחזרו הקמפיינים על כך שישראל מתייבשת. מצבה של הכנרת הוא הגרוע ביותר שהיה לנו אי פעם".