מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מתח היום (חמישי) ביקורת על ניצב בדימוס ניסו שחם בעקבות הרשעתו בעבירה של מעשה מגונה וזיכויו משבעה סעיפי אישום אחרים. בסרטון שפרסמה המשטרה אומר המפכ"ל כי "השאלות שאני נשאל מטשטשות את ההבחנה בין הרף הפלילי לנורמטיבי, של המוסר. אנחנו במשטרת ישראל, ללא קשר לרמה שקובע ביהמ"ש, קובעים לעצמנו את הנורמות. בשנים האחרונות, לאחר משבר הניצבים, לקחנו את הנושא הזה בצורה מעמיקה כדי לשנות את הנורמות. בשנתיים האחרונות הוספנו כלים כדי לוודא שהנורמות נשמרות וגם כדי לייצר מניעה מצבית לעתיד". 

 
המפכ"ל פירט שורה של צעדים שנקטה המשטרה מאז נכנס לתפקידו ואמר: "אנחנו נמשיך ונייצר לעצמנו את הרף הנורמטיבי ללא קשר לרף הפלילי שעומד בפני עצמו. לא כל דבר נבחן בפריזמה הפלילית".

אתמול היה זה השר לביטחון פנים גלעד ארדן שמתח ביקורת על שחם: "לא קראתי את פסק הדין אך קראתי את התקציר ואני חושב שניסו שחם אינו צריך להסתובב בין אולפנים ולדבר על עוולות. הכרעת הדין מתארת תופעה מבישה ופסולה שהתקיימה במשטרת ישראל. המבחן שלו אינו רק מבחן פלילי אלא גם ציבורי, בתור מי שעליו לשמש כמופת בהתנהגותו. אני מקווה שבמשטרה של היום אין עוד תופעות שכאלה. כיום קצינים ושוטרים נבדקים בפוליגרף באופן תקופתי והם יודעים שיש השלכות למעשים שהם ביצעו בעבר".

כזכור, ניצב בדימוס שחם הואשם בשורה על עבירות מין כלפי שוטרות ששירתו תחתיו, אולם זוכה מרוב האישומים. בהכרעת הדין נכתב כי "התביעה היא המשרטטת את גבולות המחלוקת. הפרשה החלה בחשד לביצוע עבירות מין סדרתיות, אולם עם התקדמות החקירה התברר כי התמונה שונה לחלוטין והתברר כי הממד של עבירה אינו תופס מקום משמעותי לא ברמת ההיקף ולא ברמת החומרה". ההגנה הקדישה פרק נרחב לאופן חקירת השוטרות על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, ובו נטען כי החוקרים הפעילו עליהן אמצעים פסולים, בהם איומים, כדי לחלץ מהן עדויות שיפלילו אותו. השופט בני שגיא הוסיף: "החלטתי כי אין מקום להתייחס בהכרעה להתנהלות מח"ש. הם אינם נאשמים, וכן אחרי בחינת הראיות יכולתו של בית המשפט להגיע לחקר האמת ,לא נפגעה מהתנהלות החוקרים".