אסון השיטפון בערבה: ד"ר יעקב דרהייר, מבית חולים סורוקה התייחס היום (חמישי) להיערכות בבית החולים לאירוע הקשה, בו אוטובוס ועליו 25 נערים כבני 18 ממכינה קדם צבאית, נסחפו בעקבות השיטפונות הכבדים בנחל צפית שבערבה. "קיבלנו הודעה ראשונית ממד"א על מעל לעשרה פצועים, והכרזנו על אירוע רב נפגעים", אמר ד"ר דרהייר. "נערכנו לכך - הקפצנו רופאים ואחיות, נערכים לטיפול בהיפותרמיה עם ציוד חימום, שמיכות וכל מה שצריך".



ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש אגף מבצעים אלוף ניצן אלון, וקיבל עדכון על הפעולות בשטח. נתניהו מסר: "אני מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שפועלים כעת להצלת חיים ואיתור הנעדרים באסון הכבד שהתרחש היום בנחל צפית. כולנו מתפללים לבשורות טובות יותר".

חילוץ נעדרים בדרום


 גם  דוברת המשטרה מירב לפידות התייחסה לאירוע הקשה, ואמרה כי החילוץ צפוי להימשך שעות ארוכות: "נמצאת שם יחידות חילוץ שמתמחות בחילוץ מטיילים, ואנו עושים מאמצים לחלץ את הנערים, חלקם חולצו וחלקם עדיין לא. אנו נערכים לתת מענה עד שנמצא את כל הנערים". 



מאמצי החילוץ בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מאמצי החילוץ בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לדבריה של לפידות, "במקום כוחות בפיקוד מתחנת המשטרה בדימונה, שכוללים גם מתנדבים וגם כוחות סדירים, וכן מסוק של המשטרה שמכווין את הכוחות הקרקעיים כדי להגיע אל הנערים. אנחנו צפויים ללילה ארוך ולשעות ארוכות של חילוץ". 



הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו שוחח בשעה האחרונה עם רבנים בישיבת ההסדר אשר תלמידיו נעדרים בנחל בדרום. הרב לאו קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לאור האסון הכבד והחשש לשלומם של התלמידים שעדיין נעדרים: "כל ישראל ערבים זה לזה, על כל אחד לקרוא תהילים בשעה זו לשלומם של הנעדרים ולרפואתם של הפצועים באירוע קשה זה". 

מאמצי החילוץ בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מאמצי החילוץ בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90