סמוך למוסד החינוכי בתל אביב ממנו יצאו בני הנוער לטיול הגיבוש בערבה, בסופו נספו תשעה נערים ונערות, התקבצו היום (חמישי) עשרות אנשי תקשורת וסקרנים. בתוך הבניין מסתגרים אנשי הצוות החינוכי ותלמידים שלא השתתפו בטיול אך הכירו מקרוב את חבריהם. לנוכח ההמולה הרבה סביב הבניין הגיעו לכאן שוטרים השומרים על הסדר ומונעים כניסה לבניין בו שוהים אנשי הצוות.

מי שהגיע לחזק את התלמידים ואנשי הצוות, היה חבר הכנסת יהודה גליק, שאמר עם כניסתו: "הייתי בסביבה וכמו כולם שמעתי. כשקלטתי שזה פה נכנסתי כדי לחבק. הם חבר'ה נהדרים, מלח הארץ. מחכים לכל פיסת מידע ומייחלים שכוחות החילוץ יודיעו לכולם".
במקום ניכרת תכונה רבה. שכנים סיפרו שבני נוער שנכנסו לבניין נראו המומים והיו ביניהם שאף בכו. חלקם מגיעים בפנים חתומות וחלקם נראים בוכים. 
ימי גרינשטיין, המתגוררת בסמיכות, סיפרה: "אני כבר 21 שנים גרה פה וכל שנה מגיעים חברים חדשים. אני פוגשת אותם כבר בשבע בבוקר כשהם חוזרים מריצת בוקר. ההורים מגיעים הרבה פעמים וחוסמים את החניות כדי לראות את הנערים ולהביא להם דברים ואנחנו מבינים את זה. הילדים מקסימים, בנים ובנות, חבר'ה צעירים עם מורל מאוד גבוה עם הרבה מאוד נתינה. בפורים הם הכינו משלוח מנות גדול, הם מנקים בתים של אנשים מבוגרים שזקוקים לסיוע והם מלאי נתינה".


למוסד החינוכי המשיכו להגיע בני נוער והורים חלקם עם דמעות. סשה ארבל, שכן המתגורר לא רחוק מהמוסד החינוכי, סיפר: "אני רואה אותם כל בוקר, חבר'ה טובים עם רוח נעורים של הרבה נתינה. הגעתי לכאן כדי לראות מה איתם, אני פשוט בשוק. אני איש חינוך ותיק וקשה לתפוס מה קרה שם".

מאמצי החילוץ בנחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


כ-25 צעירים, תלמידי המכינה הקדם צבאית מאזור המרכז, נקלעו מוקדם יותר לשיטפון בנחל צפית, זאת למרות האזהרות הרבות. תשעה מהם נהרגו, ונערכים חיפושים אחר נעדרת נוספת. שוטרים, מתנדבי משטרת ישראל מיחידת החילוץ ערבה ויחידת 669 בשיתוף מסוקים צבאיים מחפשים אחריה. שני נפגעים במצב קל עד בינוני טופלו על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהם סובלים מחבלות והיפותרמיה קלה.
 
מהחקירה עלה, כי בטיול שערכו הנערים בשעות הצהריים, הם הגיעו לאזור נחל צפית ובדרכם חזרה לאוטובוס הם נשטפו על ידי גל שסחף אותם בעוצמה רבה. מפקד המחוז הדרומי עושה כעת הערכות מצב, כאשר שעון הזמן הולך ואוזל, וכלל שהנוקפות הדקות והחשיכה מאיימת לרדת, מה שיקשה מאוד על כוחות החילוץ. במשטרה עושים עתה מאמצים לאתר את משפחות התלמידים, על מנת לעדכן אותם בפרטים ולמנוע מצב של מידע שגוי שזורם אליהם.
 
ראש אגף המבצעים בזק״א חיים וינגרטן: "לא היה כזה מקרה בערוץ נחל עם כל כך הרבה נפגעים, לא זכור לנו בזק"א כזה דבר. זה אירוע מאוד גדול - מסוקים, אמבולנסים, יחידות חילוץ, צוללנים, ג'יפאים, אירוע מאוד קשה כשברקע עומד לרדת גשם מאוד חזק".