חקירת האסון בדרום בעיצומה: מנהל מכינת בני ציון בתל אביב, יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ׳ב נעצרו הבוקר (שישי) להמשך חקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת בתום חקירתם של השניים, שנמשכה במהלך שעות הלילה. בצוות החקירה, בראשות קצין אגף חקירות במודיעין (אח"מ) במחוז דרום, יוסי תורג'מן, קיבלו החלטה להשאיר במעצר את המנהל והמדריך שליווה את החניכים, בעוד שמדריכה נוספת, שנחקרה אף היא, נשלחה למעצר בית.



בתוך כך, בית המשפט האריך את מעצרם של כאהן וברדיצ'ב בחמישה ימים, זאת לאחר שעלה חשד המשטרה לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה. עוד קיים חשד, כי תיאם גרסאות ומסר פרטים אודות התנהלותו במהלך האירוע. בעדויות שנגבו במהלך הלילה נחשפו סתירות בין גרסתו של המדריך לגרסת המנהל. כמו כן, קיימות סתירות בין גרסאותיהם של המדריך והמדריכה.

במשטרה חוקרים עתה האם מנהל המכינה לא לקח בחשבון את כל הפרמטרים שאליהם היה אמור להתייחס לפני שאישר את היציאה לטיול, ובעיקרם תנאי מזג האוויר והדיווחים השוטפים על תהפוכות בתנאי מזג האוויר בימים הללו, כמו גם האזהרה מפני שיטפונות, זאת למרות העובדה שאין הנחיות מפורשות בנוגע לקבלת האישורים על יציאה לטיול, כפי שאירע אמש. 



"לא אדם שלוקח סיכונים": קווים לדמותו של מנהל מכינת "בני ציון" שנעצר



במשטרה בוחנים את הסוגיה האמורה, כאשר צוות החקירה המיוחד החליט שהבדיקה האמורה כשהשניים במעצר, בין היתר כדי למנוע חשד לשיבוש מהלכי חקירה ותיאום גרסאות בין המעורבים.



כוחות ההצלה באזור נחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
כוחות ההצלה באזור נחל צפית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


משפחות תלמידי מכינת בני ציון בת"א. צילום: אבשלום ששוני
משפחות תלמידי מכינת בני ציון בת"א. צילום: אבשלום ששוני



חשוב לציין שהחקירה מתנהלת ברגישות רבה, בצל האסון הכבד בו קיפחו את חייהם, כאמור, עשרה צעירים כבני 18 אמש, לאחר שנסחפו בשיטפון בנחל צפית.



גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי "החוקרים רגישים לסיטואציה הקשה ולתוצאות הטרגיות, אולם יחד עם זאת אסור לשכוח כי היה על מקבלי ההחלטות לקחת בחשבון ולשקול האם ניתן לצאת לאותו טיול בתנאי מזג האוויר, כפי שפורסמו, וכן לא לשכוח שלטיול יצאו 25 תלמידים, ומהנחל יצאו 15 מהם בלבד כשהם בחיים, בעוד שעשרה מצאו את מותם. לכן, חייב להיבחן החשד לגרימת מוות ברשלנות לאור העדויות שנגבו במהלך הלילה".



הבוקר אותרה גופתה של תלמידת המכינה גלי בללי שנעדרה במהלך הלילה. מוקדם יותר הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מבין 10 חניכי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" והתלמידים שנספו באסון שאירע בשל היסחפות אוטובוס הטיולים בו הם נסעו ושנסחף בשיטפון בנחל שבדרום הארץ. ההרוגים ששמותיהם הותרו לפרסום הם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן ומעיין ברהום מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, שני שמיר משהם, רומי כהן מהמושב מאור וגלי בללי מגבעתיים.