אסון בדרום: יעל  בן יוסף סופרת ישראלית שתומר, בנה, היה אמור לצאת לטיול של המכינה, בו מצאו את מותם 10 מחניכיה, הביעה צער על המקרה הקשה ב-103FM ואמרה כי הוא לא השתתף בטיול מאחר והיה לו שבוע של מבחנים. "זה היה אמור להיות יום גיבוש, הם יצאו רק מחצית. זה מכינה מאוד יוקרתית שמאות מעוניינים להתקבל אליה. ילדים מאוד מיוחדים שרוצים לצאת ולתרום עוד שנה למדינה, זה עצוב ומזעזע לחשוב שמצד אחד תומר לא הלך ועולמנו מצד שני השתנה מאוד היום מכל הבחינות", סיפרה בן יוסף.
בן יוסף הוסיפה: "אנחנו הולכים להלוויה של צור אלפי. הוא ותומר התחברו והוא אמר שצור הוא בחור מדהים. הוא היה איתו כל הזמן. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו הם היו מטיילים ביחד. אני ובעלי לא הצלחנו לישון הלילה". 
בסרטון שפרסמה שני שמיר, אחת ההרוגות באסון, ערב לפני השיטפון הקטלני, נראה המסלול בו טיילו חניכי המכינה. "אנחנו רואים פה שיטפון, לא רואים את הגודל שלו אבל הוא ממש גדול, וגם עמוק", תיארה שני בסרטון.


 

 
שני שמיר ז"ל
יממה לאחר האסון בנחל צפית הגיעו הבוקר תלמידי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" לבקר בה, כשרבים מהם ממררים בבכי. יהודה, אחד מאנשי הצוות שחיפשו אחר הניצולים, סיפר בגל"צ כי "זה אסון לאומי". אלון חקק, ידיד של גלי בללי ז"ל שנהרגה באירוע, סיפר כי "מדובר באובדן גדול, היא הייתה מודל לחיקוי עבור רבים". 
 
"ראיתי את אלה שהצליחו לשרוד, ואת אלה שלצערי לא הצליחו לשרוד", שחזר חבר צוות ההצלה. "עם חלקם דיברתי, גופנית הפצועים היו בסדר גמור. נפשית, חלקם התחילו לעכל וחלקם בכלל לא שם. ביקשתי שיביאו עובדים סוציאלים וידברו איתם, אני מקווה שהם יהיו בסדר. הם עברו טראומה נפשית קשה".

לדבריו, "יש רעש אדיר לפני שהגל מגיע. החבר'ה הראשונים שהצליחו לחלץ את עצמם היו בקדמת הקבוצה, ובמהירות הם זינקו לצדדים. זה הדבר הכי נכון שאפשר לעשות. הם היו כבר בסופו של הנקיק, ואלו שלא היו חזקים מספיק לא הצליחו לברוח לצדדים, להערכתי. ראיתי את התרמילים שלהם ואת המיקום".