במשפחותיהם של קורבנות הטרגדיה בנחל צפית הביעו כעס הבוקר (שישי) על התנהלות ראשי המכינה הקדם צבאית "בני ציון", שאליה השתייכו בני הנוער שנהרגו באסון. במשפחה של רומי כהן, שדבריה הובאו בכאן ב', זעמו ואמרו כי "ברור שהיה כאן מחדל, הכתובת הייתה על הקיר. נבקש תשובות אחרי שנקום מהשבעה״.



דוד גל אור, דודה של אלה אור שנהרגה אף היא במהלך הטיול, טען כי "האמא של אלה חששה מאוד מהטיול. היא לא רצתה שאור תצא והזהירה מפניו אישית. לא ידעתי שאלה שם.. זה נפל כרעם ביום בהיר. נמשיך הלאה עם כל הצער ועם כל הכעס". 



חברתה של מעיין ברהום, אמרה במהלך הלוויה שלה כי "יש לנו הרבה כעס בקשר לנסיבות וקבלת ההחלטות, אבל כרגע אנחנו לא רוצים להתמקד בזה. רק לראות אותך ולחבק אותך".



בתוך כך, מנהל מכינת בני ציון בתל אביב ומדריך בה נעצרו הבוקר להמשך חקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת בתום חקירתם של השניים, שנמשכה במהלך שעות הלילה. בצוות החקירה, בראשות קצין אגף חקירות במודיעין (אח"מ) במחוז דרום, יוסי תורג'מן, קיבלו החלטה להשאיר במעצר את המנהל והמדריך שליווה את החניכים, בעוד שמדריכה נוספת, שנחקרה אף היא, נשלחה למעצר בית.



מאוחר יותר נודע כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של מנהל המכינה בשבוע, זאת בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה. חשד כי תיאם גרסאות ומסר פרטים אודות התנהלותו במהלך האירוע. בעדויות שנגבו במהלך הלילה נחשפו סתירות בין גרסתו של המדריך לגרסת המנהל. כמו כן, קיימות סתירות בין גרסאותיהם של המדריך והמדריכה.



במשטרה חוקרים עתה האם מנהל המכינה לא לקח בחשבון את כל הפרמטרים שאליהם היה אמור להתייחס לפני שאישר את היציאה לטיול, ובעיקרם תנאי מזג האוויר והדיווחים השוטפים על תהפוכות בתנאי מזג האוויר בימים הללו, כמו גם האזהרה מפני שיטפונות, זאת למרות העובדה שאין הנחיות מפורשות בנוגע לקבלת האישורים על יציאה לטיול, כפי שאירע אמש.