יומיים אחרי האסון בנחל צפית, בני המשפחה והחברים הקרובים של עשרת הנספים מנסים להתחיל ולעכל, ולו במעט, את המציאות החדשה שנכפיתה עליהם. נועה שטורם, שהיתה זוגתו של צור אלפי, הנער היחיד שנהרג באירוע, ספדה לו בפוסט מרגש שפרסמה היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלה. היא כתבה: "כבר כמה פעמים מנסה לכתוב ולא מצליחה. איך אפשר לתאר במילים בן אדם שהוא חלק בלתי נפרד ממני. אהוב שלי, אתה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים".
"שנה וחצי שבקושי ראו אותנו בנפרד, 24/7 היינו ביחד, יום בנפרד הרגיש כמו חודש. אהבנו אחד את השני באמת, אהבה שמיותר לנסות לתאר במילים. אתה הבן אדם עם הלב הכי גדול שהכרתי בחיים, תמיד רוצה לעזור, תמיד שם את הזולת לפניך ומחפש למי ואיפה אפשר לתרום. היו לך כל כך הרבה תוכניות לעתיד, כולן היו מתוך רצון לתרום ולעזור - החלום לשרת ב669, לעבוד בכפר נוער כשתהיה גדול, לעשות שינוי אמיתי בעולם".
"בבוקר בו יצאת לטיול דיברתי עם אמא שלי שאמרה שנצטרך להתחיל להתרגל לא לראות אחד את השנייה למשך זמן בגלל ששנינו הולכים למכינה בשנה הבאה, אמרתי לה שקטן עלינו ושגם את זה נעבור. אחר הצהריים קרה האסון, לא הכנתי את עצמי לכל כך הרבה זמן שלא אראה אותך אהוב שלי. התקופה איתך הייתה התקופה הכי יפה בחיים שלי, עשינו הכל ביחד ואני אסירת תודה על כל דקה שביליתי איתך, על כל חיוך ועל כל צחוק משותף שלנו. הכנסת כל כך הרבה אור לחיים שלי".

"אין לי מילים לתאר את גודל הכאב שלי, הלב שלי נשבר, התנפץ לרסיסים ואני לא מצליחה לאסוף אותם. מרגישה שאני בתוך חלום רע ומחכה להתעורר. לא יודעת איך אני ממשיכה בלעדייך, אני צריכה אותך איתי. מרגישה כמו חצי בן אדם. אני מנסה להתנחם בזה שתמיד חיית את הרגע, מיצית כל דקה שהייתה לך על הצד הטוב ביותר והיית מאושר, עם החיוך הכי יפה וגדול שיצא לי לראות, מרוח לך על הפנים. אני כל כך מתגעגעת ויודעת שאתגעגע לנצח. 
הלוואי שהייתה לי רק עוד דקה אחת איתך. זכיתי לאהוב אותך אתה הדבר הכי טוב והכי כואב שקרה לי בחיים".
כזכור, ביום חמישי בשעות הצהריים, כ-25 צעירים וצעירות, תלמידי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, נקלעו לשיטפון בנחל צפית, זאת למרות האזהרות הרבות. תשע נערות ונער נהרגו באירוע, והחיפושים אחריהם ערכו שעות ארוכות. 
אחרי האירוע, עוכבו לחקירה במשטרה מנהל המכינה יובל כאהן ושני מדריכים נוספים שנכחו בטיול עם הנערים שאיבדו את חייהם. הם נחקרו במהלך הלילה ובבוקר הוחלט לעצור את מנהל המכינה והמדריך אביב ברדיצ׳ב, ולהמשיך חקירתם בחשד לגרימת מוות ברשלנות ולשיבוש מהלכי חקירה. בצוות החקירה, בראשות קצין אגף חקירות במודיעין (אח"מ) במחוז דרום, יוסי תורג'מן, קיבלו החלטה לשחרר למעצר בית מדריכה נוספת שנחקרה אף היא. במהלך החקירה הראשונית נמצאו סתירות בין גרסתו של המדריך לזו של מנהל המכינה, ובין זו של המדריך לזו של המדריכה.