כאשר לי, סטודנטית מן המניין, עם עשרות מטלות לימודיות וחברתיות, שמעה על פרויקט "אמץ סבא", היא הבינה שהיא מצאה משהו שהיא חיפשה. סיפור שמגלם בתוכו בדיוק את מה שהפרויקט מנסה ליזום - חיבור בין שתי אוכלוסיות. מספר חודשים אחרי שאיבדה את סבה האהוב, היא הצטרפה למיזם ומשם הכל התחבר: "כשנכנסתי אל 'אמץ סבא', ביקשתי שיחברו אותי עם סבא. את שלי איבדתי, והיה לי קשה לעכל שמישהו כל כך משמעותי בחיי הלך. כשהכרתי את סעדיה, הבנתי כמה הוא רוצה לשתף ולספר, ובאחד המפגשים סיפרתי לו על סבי, וגיליתי שהוא הכיר אותו. זו הייתה סגירת מעגל עבורי. אנחנו בעצם שומעים כאן וחווים דור הולך ונעלם".
כבר שמונה שנים שפרויקט "אמץ סבא" מאגד בתוכו מאות סטודנטים ברחבי הארץ שהצטרפו לפרויקט שמכיל בתוכו את כל המהות הישראלית. חיבור בין הדור שחווה את הזמנים הקשים ביותר, בחוץ לארץ ובזמן הקמת המדינה, לבין הדור המתבגר, זה שעל כתפיו מונח המשך עתיד המדינה ובנייתה. המטרה היא פשוטה - ליצור קשר עם הקשישים, על מנת להיות שם ואפילו לצאת איתם לפעילויות, דבר שכמעט ולא קורה בשגרה. סטודנטים המשתתפים בפרויקט מצוותים לקשיש או קשישה אשר מתגוררים בסמוך למקום מגוריו, הצמד נפגש פעם בשבוע, בבית הקשיש, למפגש בין שעתיים. תוכן המפגש משתנה בהתאם לתחומי העניין של המשתתפים.
 
הפרויקט, שכולל כבר מאות זוגות של סטודנטים וקשישים, נוסד על ידי גלעד גושר וחבריו, בזמן שהיה סטודנט: "למדתי בירושלים, וגרנו בבתים משותפים, בדרך כלל מי שמנהל את הבית זה קשיש שחי שם עשרות שנים, ואתה תוהה מי נמצא איתה בקשר. לא תמיד יש מי שנמצא איתה. היה לי רעיון, לקחת שתי אוכלוסיות, ולאחד ביניהן.
 

הפרויקט מתפרש במספר יישובים בארץ, מתוך רצון להתרחב. כרגע הוא קיים בירושלים, ברחובות, ב"ש וחיפה, כשהשנה הצטרפה למעגל גם מכללת עמק יזרעאל. בעמותה מציינים בגאווה כי השנה "הובקעה" החומה, והם הצליחו להיכנס גם אל החברה הערבית. 
אבל כמו כל גוף התנדבותי, לעמותה חסרה גם עזרה כלכלית ומנהלתית. גושר הוסיף: "אנחנו בעיקר צריכים גוף אסטרטגי שיתמוך בנו ויעזור לנו. אנחנו רוצים להרחיב את החזון לכל הקמפוסים בארץ, ולהגיע לפריסה הרבה יותר טובה לפריפריה. קיבלנו עזרה מקרן "מתנאל", ועוד גופים שנרתמים, אבל אנחנו צריכים עוד עזרה כדי להרחיב את הפרויקט המבורך הזה".

"צריכים שעמותה תאמץ אותנו, קרן אסטרטגית חברתית, ואת זה אין לנו עדיין. אנחנו רוצים למצוא אבא ואמא, ולא לחיות כל הזמן מהיד לפה. אנחנו פרויקט מאוד רזה מבחינה כלכלית. הכל במלגות והתנדבות. מבחינת שעות אדם, אנחנו נותנים אפקטיביות מאוד יפה. הלב הרחב של הסטודנטים משחק כאן תפקיד מרכזי. אנחנו אפילו מחפשים גימלאים לוועד מנהל, רוצים עזרה, אנחנו נהיה בסכנה קיומית אם לא נצליח לגייס תמיכה בקרוב".

לסיוע לפרויקט, כלכלי או אחר, מוזמנים לפנות בכתובת הדוא"ל [email protected]