לאחר חשיפת מסמכי תוכנית הגרעין של איראן אמש על ידי ראש הממשלה נתניהו , רם בן ברק (יש עתיד), לשעבר המשנה לראש המוסד התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM להצלחת סוכני המוסד: "השגת המסמכים היא בזכות עבודת מודיעין נהדרת. כעת גם האיראנים שואלים את עצמם את השאלה איך השגנו את המסמכים וייתכן שבעקבות החשיפה הזו יפגעו היכולות העתידיות שלנו באיראן ואני חושש מכך. רוב הנתונים שהוצגו אמש כבר היו ידועים ברחבי העולם, ואני שואל את עצמי למה היה צורך במסיבת העיתונאים הזו. יש לי הרגשה שהצעד שביצע ראש הממשלה היה מיותר, אם הייתי סגן ראש המוסד הייתי מתנגד ולהערכתי המוסד התנגד לכך". 

"אני לא רוצה לספר כיצד עשינו זאת", הוסיף בן ברק, "אני לא רוצה להיות חלק מהעניין הזה. אנשי המוסד לא צריכים להיות חלק מהדיון הציבורי. המוסד יודע לבצע מבצעים שכאלה ולא צריך לדבר על כך. אנחנו אוספים נתונים על תוכנית הגרעין של איראן כבר 20 שנה, עשינו מבצעים מפוארים שכאלה בעבר ואני הייתי חלק באיסוף מידע שכזה לפני 20 שנה, אך אף ראש ממשלה לפני נתניהו לא העלה בדעתו לחשוף את הפרטים".



עוד טען: "אני חושב שהחשיפה לא הייתה מוצדקת, רק במידה ואנחנו יוצאים למלחמה יש להכין את דעת הקהל ולחשוף מידע, במקרה הזה לדעתי מדובר בטעות טקטית. החומרים ברובם לא חדשים לגורמי הביטחון מסביב לעולם, אני כבר חמש שנים לא נמצא בתפקיד והכרתי חלק ניכר מהחומרים".
"המבצע להשגת המסמכים היה פנומנלי ואני מוריד את הכובע בפני המוסד", הדגיש בן ברק. "העברת חומר של חצי טון נייר בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית מתחת לאפם של האיראנים היא תוצאה מרשימה ביותר אך אני מודאג מהעובדה שהאיראנים חוקרים ובודקים את עצמם כעת ומעריך שהם כבר גם יגלו איך זה קרה. זה חמור מאוד שגרמנו לאיראנים לעשות בדק בית ולחשוד מי מסתובב להם בין הרגליים, התוכניות הללו היו צריכות להיחשף מאחורי הקלעים ולא לפני כל העולם. למה כל עם ישראל היה צריך לקרוא את המידע הזה בעיתונים? כבר שכנענו את כל העולם להטיל את הסנקציות על איראן אחרי שחשפנו בפניהם את המידע הזה, זה לא משהו שהם לא ידעו קודם. הגענו למצב של משא ומתן על ההסכם הגרעין שנחתם והיה עלינו לעבוד איתם בשקט על ההסכם הבא ולא לצאת בפומבי ולחשוף הכל".
עריכה: איתמר זיגלמן