פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע מעשה טרור ועבירות נוספות.



במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והמשטרה, נחשפה וסוכלה בשבועות האחרונים פעילותה של חוליית טרור של החמאס מצור באהר שבירושלים. חברי החוליה, המוכרים כפעילי טרור אשר ביצעו פעילות טרור בעבר, תכננו לבצע פיגועים בישראל, בהנחית פעילי חמאס מרצועת עזה.



בין העצורים, נסים חמאדה, בן 39, אשר שימש כראש החוליה והמגייס הראשי לשורותיה, עז א-דין עטון בן ה-28, עובידה עמירה, בן ה-20 וחשוד נוסף, א.ע.,כולם תושבי צור באהר.



מן החקירה עלה כי חמאדה עמד בקשר עם פעילי חמאס שגורשו לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט" וגויס על ידם לתכנון וביצוע פיגועי ירי. לטובת מימוש פיגועים אלו גייס נסים את עטון ומעורב נוסף.



במסגרת החקירה נחשף כי א.ע. תכנן לגייס לחולייה פעיל חמאס נוסף. א.ע. תכנן לבצע פיגועים נגד כוחות ביטחון ישראלים ואף ביצע פעולות שונות לתכנון פיגוע זה, ביניהן, ניסיון לרכישת אמצעי לחימה וביצוע תצפיות באזור הישוב אורנית, שם תכנן לבצע פיגוע ירי לעבר חיילים בתחנת אוטובוס הסמוכה ליישוב.



פרט נוסף שנחשף, הוא ששניים מחברי החוליה - עטון ועמירה - ביקרו בשנה שעברה את מחמוד עטון ומוסא עכארי בתורכיה, פעילי חמאס שגורשו במסגרת "עסקת שליט". במהלך ביקור זה קיבל עטון כספי טרור מטעם ארגון החמאס בסך אלפי דולרים.



כתבי האישום כאמור, הוגשו באמצעות עו"ד שחר מלול ועו"ד בני ליבסקינד נגד חמאדה, עטון ועמירה. עניינו של המעורב הנוסף מצוי עדיין בחקירה לצורך קבלת החלטה. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. יצוין כי במהלך השנה החולפת נעצרו מעל לכ-100 פלסטינים בשל ניסיונות החמאס ברצועת עזה לערער את מצב הביטחון בירושלים ובאיו"ש.





 

 

__________________________